Sébah ve Joailler'in rasgele bir köşeye atılmış asırlık fotoğrafları, şehrin hemen her semtinin siyah-beyaz, renkli, taş baskı, yıllanmış harikulade kartpostalları, bir antikacının deposuna savruluvermiş tozlu bir Kız Kulesi tablosu, Osmanlıca'nın tüm gizemliliğini koruyan ve hâlâ yaşayan orijinal isimler: Darüşşafaka, Darülelhan, Darülaceze, Babıâli, Babıseraskeri v.b., sonsuzluğa göçmüş nice yazar ve sanatçının meçhul biryerlerdeki zengin arşivleri, gün ışığına çıkarılmayı bekleyen engin Osmanlı ve Osmanlı dönemi payitahtı Dersaadet arşivleri, şehrin asırlık kütüphanelerindeki paha biçilmez el yazması eserler, kemerler, sebiller, kuleler, köprüler, hamamlar ve Cumhuriyet devrinin büyük gazetecisi Selahattin Giz'den kalan otuz bin kadar eski İstanbul fotoğrafı... İstanbul bir kitap, ama işbu kitabın aksine sayfaları hiç bitmiyor, bitmeycek de.
Sébah ve Joailler'in rasgele bir köşeye atılmış asırlık fotoğrafları, şehrin hemen her semtinin siyah-beyaz, renkli, taş baskı, yıllanmış harikulade kartpostalları, bir antikacının deposuna savruluvermiş tozlu bir Kız Kulesi tablosu, Osmanlıca'nın tüm gizemliliğini koruyan ve hâlâ yaşayan orijinal isimler: Darüşşafaka, Darülelhan, Darülaceze, Babıâli, Babıseraskeri v.b., sonsuzluğa göçmüş nice yazar ve sanatçının meçhul biryerlerdeki zengin arşivleri, gün ışığına çıkarılmayı bekleyen engin Osmanlı ve Osmanlı dönemi payitahtı Dersaadet arşivleri, şehrin asırlık kütüphanelerindeki paha biçilmez el yazması eserler, kemerler, sebiller, kuleler, köprüler, hamamlar ve Cumhuriyet devrinin büyük gazetecisi Selahattin Giz'den kalan otuz bin kadar eski İstanbul fotoğrafı... İstanbul bir kitap, ama işbu kitabın aksine sayfaları hiç bitmiyor, bitmeycek de.