YEM Yayın'ın “Halkalar” adlı yeni defter dizisi, mimari eskiz, çizim, resim yapmak için uygun kağıt ve cilt tipi seçilerek hazırlandı. Hem eskiz defteri hem de not defteri olarak kullanılabilen defterler cebinizde, çantanızda taşıyabileceğiniz boyutta tasarlandı. Böylece masa başında, seyahatte, doğa gezisinde ya da şehrin sokaklarını keşfederken karakalem, suluboya, pastel boya vb. çizim gereciyle perspektifleri, planları, kesit ve görünüşleri kaydedebileceksiniz. “Söz uçar yazı kalır” diyerek notlarınızı aktarabileceksiniz.
“Halkalar” defter dizisinin kapaklarında Mimar ve Çizer Deniz Dokgöz'ün, aynı teknik yöntem ve yaklaşımla çizdiği “Halkalar” adlı mimari eskizleri yer alıyor. Akademisyen ve çizer olarak yaptığı çalışmalarda uzun yıllardır “Mimari eskiz nasıl yapılır? Perspektif nasıl çizilir? Üçboyutlu görünüm nasıl elde edilir?” gibi sorulara yanıt veren Dokgöz; Halkalar Defter dizisinde İstanbul Kız Kulesi, İzmir Tarihi Asansör, İstanbul Galata Kulesi, Ankara Birinci TBMM Binası ve Antalya Yivli Minare'yi kendine özgü yorumuyla renkli eskizlerle veriyor.
Dokgöz, “Kız Kulesi” defterin arka kapağında mimari eskize ilişkin şöyle diyor:
“Eskiz, sonuç ürüne bağ(ım)lı olmaksızın arayışın kavranması adına öne çıkan bir çizgi eylemidir. Eskiz her şeyden önce çizgidir fakat her çizgi eskiz değildir. Tasarımcının kendini ifade etme biçimi, imzasıdır. Eskiz, yapılı ve doğal çevreyi anlamanın bir yolu, silinmeyen zamanın kesitini sunan çizgiyle düşünme, bir nevi çizgiyle not tutma eylemidir...”
YEM Yayın'ın “Halkalar” adlı yeni defter dizisi, mimari eskiz, çizim, resim yapmak için uygun kağıt ve cilt tipi seçilerek hazırlandı. Hem eskiz defteri hem de not defteri olarak kullanılabilen defterler cebinizde, çantanızda taşıyabileceğiniz boyutta tasarlandı. Böylece masa başında, seyahatte, doğa gezisinde ya da şehrin sokaklarını keşfederken karakalem, suluboya, pastel boya vb. çizim gereciyle perspektifleri, planları, kesit ve görünüşleri kaydedebileceksiniz. “Söz uçar yazı kalır” diyerek notlarınızı aktarabileceksiniz.
“Halkalar” defter dizisinin kapaklarında Mimar ve Çizer Deniz Dokgöz'ün, aynı teknik yöntem ve yaklaşımla çizdiği “Halkalar” adlı mimari eskizleri yer alıyor. Akademisyen ve çizer olarak yaptığı çalışmalarda uzun yıllardır “Mimari eskiz nasıl yapılır? Perspektif nasıl çizilir? Üçboyutlu görünüm nasıl elde edilir?” gibi sorulara yanıt veren Dokgöz; Halkalar Defter dizisinde İstanbul Kız Kulesi, İzmir Tarihi Asansör, İstanbul Galata Kulesi, Ankara Birinci TBMM Binası ve Antalya Yivli Minare'yi kendine özgü yorumuyla renkli eskizlerle veriyor.
Dokgöz, “Kız Kulesi” defterin arka kapağında mimari eskize ilişkin şöyle diyor:
“Eskiz, sonuç ürüne bağ(ım)lı olmaksızın arayışın kavranması adına öne çıkan bir çizgi eylemidir. Eskiz her şeyden önce çizgidir fakat her çizgi eskiz değildir. Tasarımcının kendini ifade etme biçimi, imzasıdır. Eskiz, yapılı ve doğal çevreyi anlamanın bir yolu, silinmeyen zamanın kesitini sunan çizgiyle düşünme, bir nevi çizgiyle not tutma eylemidir...”