Bizans döneminde Konstantinopolis'te yaşayan ve büyük çoğunluğu Cenevizli olan Latinler, Galata'nın anahtarını sunarak Fatih'in hâkimiyetine boyun eğmişlerdi. Bu Latinler İmparatorluğun azınlık tebaasından ya da reayadan sayıldılar, Osmanlı Latin Cemaati'ni oluşturdular. Kuşatma sırasında kaçarak başka ülkelere sığınanlardan ortalık yatıştıktan sonra İstanbul'a dönenler ise yabancı kimliklerini korudular. Bunlar, kapitülasyonlara tabi olan yabancı Latinler ya da Levantenlerdi. Rinaldo Marmara bu kitabında bir cemaatin tarihini inceliyor. Önce başlangıçtan Konstantinopolis'in fethine kadarki dönemde İtalyan Kolonileri, Venedikliler, Pisalılar, Cenevizliler, Konstantinopolis'teki Latin tarikatları,1204 -1261'de Doğu Latin İmparatorluğu sırasında şehirdeki İstanbul Latin Patrikhanesi, Fransız-Venedik İmparatorluğu'nun Latin kiliseleri teker teker ele alınıyor. Bizans egemenliği kurulduktan sonra Galata'daki Cenevizliler, Latin kiliseleri ve Latin dini makamları inceleniyor. Kitabın daha sonraki ayrımlarında ele alınan konular şöyle: 1453'ten Tanzimat'a kadar süren dönemde Latin cemaatinin şekillenmesi yani Osmanlı-Latin cemaatinin kuruluşu ile yabancı Latin-Levanten cemaatin oluşumu,1839 Tanzimat ve 1856 Islahat Fermanlarının İstanbul Latin cemaati için bir altın çağın açılmasına neden oluşu. Son olarak ise imparatorluğun çöküşü ve Türk ulusunun yeniden doğuşu ile cemaatin çöküş dönemine girmesi ele alınıyor: yabancı okullar meselesi,1928 Türk Vatandaşlığı kanunu,2007 sayılı kanun,1942 Varlık Vergisi ve 6-7 Eylül 1955 olayları... Rinaldo Marmara, İstanbul Vatikan Temsilciliği resmi tarihçisi, Ordre de Saint-Grégoire le Grand Nişanı sahibi.
Bizans döneminde Konstantinopolis'te yaşayan ve büyük çoğunluğu Cenevizli olan Latinler, Galata'nın anahtarını sunarak Fatih'in hâkimiyetine boyun eğmişlerdi. Bu Latinler İmparatorluğun azınlık tebaasından ya da reayadan sayıldılar, Osmanlı Latin Cemaati'ni oluşturdular. Kuşatma sırasında kaçarak başka ülkelere sığınanlardan ortalık yatıştıktan sonra İstanbul'a dönenler ise yabancı kimliklerini korudular. Bunlar, kapitülasyonlara tabi olan yabancı Latinler ya da Levantenlerdi. Rinaldo Marmara bu kitabında bir cemaatin tarihini inceliyor. Önce başlangıçtan Konstantinopolis'in fethine kadarki dönemde İtalyan Kolonileri, Venedikliler, Pisalılar, Cenevizliler, Konstantinopolis'teki Latin tarikatları,1204 -1261'de Doğu Latin İmparatorluğu sırasında şehirdeki İstanbul Latin Patrikhanesi, Fransız-Venedik İmparatorluğu'nun Latin kiliseleri teker teker ele alınıyor. Bizans egemenliği kurulduktan sonra Galata'daki Cenevizliler, Latin kiliseleri ve Latin dini makamları inceleniyor. Kitabın daha sonraki ayrımlarında ele alınan konular şöyle: 1453'ten Tanzimat'a kadar süren dönemde Latin cemaatinin şekillenmesi yani Osmanlı-Latin cemaatinin kuruluşu ile yabancı Latin-Levanten cemaatin oluşumu,1839 Tanzimat ve 1856 Islahat Fermanlarının İstanbul Latin cemaati için bir altın çağın açılmasına neden oluşu. Son olarak ise imparatorluğun çöküşü ve Türk ulusunun yeniden doğuşu ile cemaatin çöküş dönemine girmesi ele alınıyor: yabancı okullar meselesi,1928 Türk Vatandaşlığı kanunu,2007 sayılı kanun,1942 Varlık Vergisi ve 6-7 Eylül 1955 olayları... Rinaldo Marmara, İstanbul Vatikan Temsilciliği resmi tarihçisi, Ordre de Saint-Grégoire le Grand Nişanı sahibi.