Aksaraylı Onikiler'in reisi Arap Abdo, sözünün eri ve mert kişiliğiyle hem sevilen hem de korkulan bir kabadayıydı… Külhanbeyler gibi caka satma peşinde değildi; sinkafı okkalı, yemini kallaviydi… Haksızlıkların karşısında adeta bir kale gibi durmayı bilir, hakkaniyetten bir adım dahi uzaklaşmazdı… "Sigara kağıdı kadar günahım varsa akrep iftarım olsun" diyen bitirim takımından değildi; çünkü, o bir kabadayıydı!...
Usta yazar Necmi Onur'un, "En beğendiğim eserimdir" dediği Arap Abdo ile İstanbul'un eğlence mekanlarını, meyhanelerini ve çapkınların uğrak yerlerini; kısaca, yüz küsur sene evvelin Pera-Beyoğlu sokaklarını, o devirdeki aşkı, tutkuyu, ihaneti, intikamı ve kabadayı adabını tanıyarak dolaşacaksınız…
Halk Yayınevi'nin 1974 baskısını esas aldığımız eser- deki illüstrasyonları aynen kullandık; ayrıca, eserin tarihi roman kimliğine uyum sağlamak için ressam/karikatürist A. Ali Aksan tarafından kitaba özel bir kapak resmi tasarlandı.
Aksaraylı Onikiler'in reisi Arap Abdo, sözünün eri ve mert kişiliğiyle hem sevilen hem de korkulan bir kabadayıydı… Külhanbeyler gibi caka satma peşinde değildi; sinkafı okkalı, yemini kallaviydi… Haksızlıkların karşısında adeta bir kale gibi durmayı bilir, hakkaniyetten bir adım dahi uzaklaşmazdı… "Sigara kağıdı kadar günahım varsa akrep iftarım olsun" diyen bitirim takımından değildi; çünkü, o bir kabadayıydı!...
Usta yazar Necmi Onur'un, "En beğendiğim eserimdir" dediği Arap Abdo ile İstanbul'un eğlence mekanlarını, meyhanelerini ve çapkınların uğrak yerlerini; kısaca, yüz küsur sene evvelin Pera-Beyoğlu sokaklarını, o devirdeki aşkı, tutkuyu, ihaneti, intikamı ve kabadayı adabını tanıyarak dolaşacaksınız…
Halk Yayınevi'nin 1974 baskısını esas aldığımız eser- deki illüstrasyonları aynen kullandık; ayrıca, eserin tarihi roman kimliğine uyum sağlamak için ressam/karikatürist A. Ali Aksan tarafından kitaba özel bir kapak resmi tasarlandı.