Bilgenin bulunduğu yerde öncelik inancın değil, içindekilerle beraber tüm evrenin ve evrenin özü olan insanındır. Bilge; evrendir. Ve evren olan Bilge; merkezinden eylemde bulunur. İnanç ile insan çeliştiğinde, Bilgenin eyleminde her hak sahibine kendi miktarınca hakkı verilerek, insan öne alınır. Zira inanca hayat veren, insandır. Tanrı tüm kemalatı ile insanda zuhurdadır. Evren-Bilge-insan-Tanrı, birbirlerine zıt ve ayrı şeyler değildir. Tanrı adına, inanç için can alan bir din, Tanrı'dan yabandadır.
“Tanrı kadim kul kadim ayrulmadum bir adum
Gör kul kim Tanrı kimdür anla iy sahib-kabul”
Bilgenin bulunduğu yerde öncelik inancın değil, içindekilerle beraber tüm evrenin ve evrenin özü olan insanındır. Bilge; evrendir. Ve evren olan Bilge; merkezinden eylemde bulunur. İnanç ile insan çeliştiğinde, Bilgenin eyleminde her hak sahibine kendi miktarınca hakkı verilerek, insan öne alınır. Zira inanca hayat veren, insandır. Tanrı tüm kemalatı ile insanda zuhurdadır. Evren-Bilge-insan-Tanrı, birbirlerine zıt ve ayrı şeyler değildir. Tanrı adına, inanç için can alan bir din, Tanrı'dan yabandadır.
“Tanrı kadim kul kadim ayrulmadum bir adum
Gör kul kim Tanrı kimdür anla iy sahib-kabul”