Tarihsel boyutu Eski Yunan'a kadar geri giden kamusal alan ve özel alan kavramlarına ilişkin olarak günümüzde dünyanın farklı yerlerinde yoğun tartışmalar yapılmakta, her iki kavram farklı şekillerde yorumlanmaktadır. Bu çalışmada amaç, “kamusal alan” ile “özel alan” kavramlarının çözümlemesini yapmak; Hannah Arendt ve Jürgen Habermas'ın kamusal alan modellerini ortaya koymak ve bu kavrama ilişkin sonuç çıkarabilmektir. Siyaset yapmanın varoluş nedeni özgürlüğe dayalı olmasıdır. Özgürlük var olmadan eylem ve siyaset kavranamaz. Özgürlük ancak eylem biçiminde gerçekleşir. Özgür lük olursa kamusal alan da varolabilir. Kamusal alandan uzak kalınırsa özgürlüğümüz tehlikeye düşerek yok olur. Kamusal alan, insan ilişkilerinin olduğu alandır. İnsan ilişkilerinin var olduğu yerde, benzersizlik ve özgürlükten söz edilebilir.
Tarihsel boyutu Eski Yunan'a kadar geri giden kamusal alan ve özel alan kavramlarına ilişkin olarak günümüzde dünyanın farklı yerlerinde yoğun tartışmalar yapılmakta, her iki kavram farklı şekillerde yorumlanmaktadır. Bu çalışmada amaç, “kamusal alan” ile “özel alan” kavramlarının çözümlemesini yapmak; Hannah Arendt ve Jürgen Habermas'ın kamusal alan modellerini ortaya koymak ve bu kavrama ilişkin sonuç çıkarabilmektir. Siyaset yapmanın varoluş nedeni özgürlüğe dayalı olmasıdır. Özgürlük var olmadan eylem ve siyaset kavranamaz. Özgürlük ancak eylem biçiminde gerçekleşir. Özgür lük olursa kamusal alan da varolabilir. Kamusal alandan uzak kalınırsa özgürlüğümüz tehlikeye düşerek yok olur. Kamusal alan, insan ilişkilerinin olduğu alandır. İnsan ilişkilerinin var olduğu yerde, benzersizlik ve özgürlükten söz edilebilir.