Kaosun anlığı;
Var oluşunu kendi zamansalı içinde ortaya koyarken;insanı ürperten bilinmezliği ile kimi zaman umutsuzluğa sürükler. İstencini sorguladığımızda; yaşanıp bitse, bir öteki geçmiş olsa da; insana bıraktığı izleri silmek, insanı nasıl bir duruma sürüklediği, nasıl bir edimde,etkisinde dönüştürdüğü durumun tespiti, örgün karmaşası ile öylece kolay algılana bilir, çözümlene bilir bir olgu değil.
Kaosun kimliği;
Onu tanımlamaya çalışmak, ona kişilik katmak; geçmişten şimdiye ve de daha ileri de sorgulayıp tanımak ne kadar mümkün?
Nedensel kaos;
O hiçbir zaman açık, net olmamıştır. Çünkü iblisin bütün karakterini bünyesinde barındırır; onun ahlakının, alışkanlıklarının argümanları, davranışlarında toplanmıştır. Nedensel, dürüst, açık yürekle hiçbir zaman barışık değildir.
Kaosun bireyi;
Ne türde, ne biçimde kimlikleşmişse; o ne kadar çoğalıp, kitleselleşmişse de kendini karmaşık durumların olgusalı var edip, elde ettiği her küçük güçle yapacağı en güzel eylem; Zulüm ve Sömürüdür.
Kaosun anlığı;
Var oluşunu kendi zamansalı içinde ortaya koyarken;insanı ürperten bilinmezliği ile kimi zaman umutsuzluğa sürükler. İstencini sorguladığımızda; yaşanıp bitse, bir öteki geçmiş olsa da; insana bıraktığı izleri silmek, insanı nasıl bir duruma sürüklediği, nasıl bir edimde,etkisinde dönüştürdüğü durumun tespiti, örgün karmaşası ile öylece kolay algılana bilir, çözümlene bilir bir olgu değil.
Kaosun kimliği;
Onu tanımlamaya çalışmak, ona kişilik katmak; geçmişten şimdiye ve de daha ileri de sorgulayıp tanımak ne kadar mümkün?
Nedensel kaos;
O hiçbir zaman açık, net olmamıştır. Çünkü iblisin bütün karakterini bünyesinde barındırır; onun ahlakının, alışkanlıklarının argümanları, davranışlarında toplanmıştır. Nedensel, dürüst, açık yürekle hiçbir zaman barışık değildir.
Kaosun bireyi;
Ne türde, ne biçimde kimlikleşmişse; o ne kadar çoğalıp, kitleselleşmişse de kendini karmaşık durumların olgusalı var edip, elde ettiği her küçük güçle yapacağı en güzel eylem; Zulüm ve Sömürüdür.