Kaside-i Bürde'nin müellifi olan İmam-ı Busayri Hazretleri, sofiyye-i aliyyenin büyüklerindendir.
Bir gün felç oldu, bedeninin yarısı hareketsiz kaldı. Resulullah'a tevessül edip, insanların en üstününü öven, meşhur kasidesini hazırladı.
Rüyasında Resulullaha okudu. Rasulüllah Efendimiz, çok beğenip, arkasından mübarek hırkasını çıkarıp, imama giydirdi. Bedeninin felçli olan yerlerini mübarek eli ile sıvazladı. Uyanınca, bedeni sağlam idi. Hırka-i Saadet de, sırtındaydı. Bunun için, bu kasideye Kaside-i bürde denilmiştir. Bürde, hırka, palto demektir.
İmam-ı Busayri Hazretleri sevinerek, sabah namazına giderken, zühd ile meşhur bir zata rastladı. İmam-ı Busayri'ye, kasideni dinlemek isterim dedi. Benim kasidelerim çoktur. Hepsini herkes bilir dedi. Kimsenin bilmediği, bu gece Resulullaha okuduğunu istiyorum deyince, Bunu hiç kimseye söylemedim. Nerden biliyorsun? dedi. O zat da, rüyasını olduğu gibi haber verdi.
Bu kasidenin hastalara okununca, iyi oldukları, okunan yerlerin dertlerden, belalardan emin oldukları görüldü. Faydalanmak için, inanmak ve halis niyet ile okumak gerekir.
Kaside-i Bürde'nin müellifi olan İmam-ı Busayri Hazretleri, sofiyye-i aliyyenin büyüklerindendir.
Bir gün felç oldu, bedeninin yarısı hareketsiz kaldı. Resulullah'a tevessül edip, insanların en üstününü öven, meşhur kasidesini hazırladı.
Rüyasında Resulullaha okudu. Rasulüllah Efendimiz, çok beğenip, arkasından mübarek hırkasını çıkarıp, imama giydirdi. Bedeninin felçli olan yerlerini mübarek eli ile sıvazladı. Uyanınca, bedeni sağlam idi. Hırka-i Saadet de, sırtındaydı. Bunun için, bu kasideye Kaside-i bürde denilmiştir. Bürde, hırka, palto demektir.
İmam-ı Busayri Hazretleri sevinerek, sabah namazına giderken, zühd ile meşhur bir zata rastladı. İmam-ı Busayri'ye, kasideni dinlemek isterim dedi. Benim kasidelerim çoktur. Hepsini herkes bilir dedi. Kimsenin bilmediği, bu gece Resulullaha okuduğunu istiyorum deyince, Bunu hiç kimseye söylemedim. Nerden biliyorsun? dedi. O zat da, rüyasını olduğu gibi haber verdi.
Bu kasidenin hastalara okununca, iyi oldukları, okunan yerlerin dertlerden, belalardan emin oldukları görüldü. Faydalanmak için, inanmak ve halis niyet ile okumak gerekir.