Konusunda ilk olan bu yapıt, Türk sinemasının beslendiği edebi kaynaklar ve uyarlama yapılan filmlerin eşleşmelerini etraflı bir belge taraması ışığında incelemekte.
Türk sineması araştırmacısı Orhan Ünser, incelemesini, 1917'de Sedat Simavi tarafından sinemaya uyarlanan Mehmet Rauf imzalı Peçeden, Doğu Yücel'in Hayalet Kitap romanından esinlenen Taylan Biraderler yönetimindeki 2003 tarihli Okula kadar getiriyor.
Ünser, Sinemamızda yapılan edebiyat uyarlamaları üzerine kaynak kitaplara dayalı karşılaştırmalı bir deneme girişimi olarak nitelediği eserini, Her roman (öykü / tiyatro oyunu) sinemaya uyarlanabilir cümlesi ile başlatıp Hiçbir roman (öykü / tiyatro oyunu) sinemaya uyarlanamaz saptaması ile sona erdiriyor.
Uzun yıllar süren bu arşiv taraması sonucu ortaya koyan Türk edebiyatı ve sineması üzerine geniş ve titiz bir inceleme olan bu kitap, detaylı bir uyarlama dizini de içermekte.
Konusunda ilk olan bu yapıt, Türk sinemasının beslendiği edebi kaynaklar ve uyarlama yapılan filmlerin eşleşmelerini etraflı bir belge taraması ışığında incelemekte.
Türk sineması araştırmacısı Orhan Ünser, incelemesini, 1917'de Sedat Simavi tarafından sinemaya uyarlanan Mehmet Rauf imzalı Peçeden, Doğu Yücel'in Hayalet Kitap romanından esinlenen Taylan Biraderler yönetimindeki 2003 tarihli Okula kadar getiriyor.
Ünser, Sinemamızda yapılan edebiyat uyarlamaları üzerine kaynak kitaplara dayalı karşılaştırmalı bir deneme girişimi olarak nitelediği eserini, Her roman (öykü / tiyatro oyunu) sinemaya uyarlanabilir cümlesi ile başlatıp Hiçbir roman (öykü / tiyatro oyunu) sinemaya uyarlanamaz saptaması ile sona erdiriyor.
Uzun yıllar süren bu arşiv taraması sonucu ortaya koyan Türk edebiyatı ve sineması üzerine geniş ve titiz bir inceleme olan bu kitap, detaylı bir uyarlama dizini de içermekte.