Kelimelerin Mekânı: Mallarmé'den Broodthaers'e, Jacques Rancière'in 2004'te Muséede beaux-arts de Nantes'ta gerçekleştirilen Marcel Broodthaers sergisi kapsamındayaptığı konuşmanın metnini okuyucuyla buluşturuyor. Yazar, Mallarmé'nin “Bir ZarAtımı Asla Ortadan Kaldırmayacak Rastlantıyı” başlıklı modernist şiirine dayananBroodthaers eserine odaklanıyor. Sanatçının aynı isimli eseri Mallarmé'nin kelimelerininyerine siyah çizgiler koyarak şiiri plastikleştiriyor. Rancière'e göre, Broodthaers'in“çağdaş sanatın kurucusu” olarak gördüğü Mallarmé'ye onun metnini silmekten ibaretbu saygı duruşu bir paradoks oluşturur. Kelimelerin Mekânı bu paradokstan yola çıksada aslında Broodthaers'in eserine indirgenemeyecek bir meseleye işaret ediyor:“Sanatta modernite diye tabir edilene ve estetik ile siyaset arasındaki ilişkilere dair”bir meseleye. Rancière yalnızca Broodthaers eserini yorumlamakla kalmıyor, aynızamanda Mallarmé şiirinin temel teşkil ettiğini düşündüğü 20. yüzyıl sanatını vemodernizm tezini yeniden okuyor. Ayrıca, Broodthaers'in eserinde bulduğu yazının
“şeyleşmesi” düşüncesinden hareketle sanat ve metalaşma, estetik ve siyasetarasındaki ilişkiyi inceliyor.
Kelimelerin Mekânı: Mallarmé'den Broodthaers'e, Jacques Rancière'in 2004'te Muséede beaux-arts de Nantes'ta gerçekleştirilen Marcel Broodthaers sergisi kapsamındayaptığı konuşmanın metnini okuyucuyla buluşturuyor. Yazar, Mallarmé'nin “Bir ZarAtımı Asla Ortadan Kaldırmayacak Rastlantıyı” başlıklı modernist şiirine dayananBroodthaers eserine odaklanıyor. Sanatçının aynı isimli eseri Mallarmé'nin kelimelerininyerine siyah çizgiler koyarak şiiri plastikleştiriyor. Rancière'e göre, Broodthaers'in“çağdaş sanatın kurucusu” olarak gördüğü Mallarmé'ye onun metnini silmekten ibaretbu saygı duruşu bir paradoks oluşturur. Kelimelerin Mekânı bu paradokstan yola çıksada aslında Broodthaers'in eserine indirgenemeyecek bir meseleye işaret ediyor:“Sanatta modernite diye tabir edilene ve estetik ile siyaset arasındaki ilişkilere dair”bir meseleye. Rancière yalnızca Broodthaers eserini yorumlamakla kalmıyor, aynızamanda Mallarmé şiirinin temel teşkil ettiğini düşündüğü 20. yüzyıl sanatını vemodernizm tezini yeniden okuyor. Ayrıca, Broodthaers'in eserinde bulduğu yazının
“şeyleşmesi” düşüncesinden hareketle sanat ve metalaşma, estetik ve siyasetarasındaki ilişkiyi inceliyor.