Resim ve fotoğraf arasındaki ilişkiye baktığımızda bu ilişkinin geçmişinin fotoğrafın ortaya çıktığı döneme dek uzandığını görebiliriz. Empresyonizm, Fütürizm, Dadaizm gibi sanat akımlarının etkisindeki bazı sanatçıların fotoğraftan yaralanması bunu bize açıkça göstermektedir. Fakat hiçbir akımda fotoğraf Foto-Gerçekçi akımda olduğu kadar önemli bir rol oynamamıştır. 1960'lı yılların sonlarında ortaya çıkan Foto-Gerçeklik akımı bu akımın içerisinde yer alan öncü sanatçıların hala çalışmalarını aynı tarzda sürdürüyor olmaları ve genç sanatçıların da bu tarz çalışmalar yapmaları nedeniyle günümüzde de etkisini sürdürmektedir.
Beni "Keskin Odak Gerçekliği Sergisi'nin Foto-Gerçekçi Resimdeki Yansımaları" adlı araştırmayı yapmaya iten başlıca sebep resimlerimde fotoğraftan yaralanmam ve Foto-Gerçekçi sanatçıların eserlerine duyduğum hayranlıktır. Foto-Gerçekçi sanatçıların eserlerine duyduğum ilgi olanların çalışmalarını nasıl meydana getirdiklerini merak etmeme yol açtı. Bu konuda yaptığım araştırmalar sonucunda Foto-Gerçekçi akım için Keskin Odak Gerçekliği (Sharp Focus Realism) teriminin de dah önce ve çoğunluğunu Foto-Gerçekçi sanatçıların oluşturduğu bir serginin başlığı olarak kullanılmıştı. Ancak bu sergiyle ilgili sergi kataloğu dışında hiçbir kaynak bulamadım. Ayrıca bu sergide yer alan sanatçılarla ilgili birkaç makale ve Louis K. Meisel'in yazdığı Foto-Gerçekçilikle ilgili birkaç kitap dışında ayrıntılı bir kaynağa rastlayamadım. Bu nedenle Keskin Odak Gerçekliği sergisinde yer alan sanatçılarla onların eserleriyle ilgili bütünlüklü bir çalışma yaparak bu serginin Foto-Gerçekçi akım içerisindeki yerini ve önemini ortaya koymaya çalıştım.
Resim ve fotoğraf arasındaki ilişkiye baktığımızda bu ilişkinin geçmişinin fotoğrafın ortaya çıktığı döneme dek uzandığını görebiliriz. Empresyonizm, Fütürizm, Dadaizm gibi sanat akımlarının etkisindeki bazı sanatçıların fotoğraftan yaralanması bunu bize açıkça göstermektedir. Fakat hiçbir akımda fotoğraf Foto-Gerçekçi akımda olduğu kadar önemli bir rol oynamamıştır. 1960'lı yılların sonlarında ortaya çıkan Foto-Gerçeklik akımı bu akımın içerisinde yer alan öncü sanatçıların hala çalışmalarını aynı tarzda sürdürüyor olmaları ve genç sanatçıların da bu tarz çalışmalar yapmaları nedeniyle günümüzde de etkisini sürdürmektedir.
Beni "Keskin Odak Gerçekliği Sergisi'nin Foto-Gerçekçi Resimdeki Yansımaları" adlı araştırmayı yapmaya iten başlıca sebep resimlerimde fotoğraftan yaralanmam ve Foto-Gerçekçi sanatçıların eserlerine duyduğum hayranlıktır. Foto-Gerçekçi sanatçıların eserlerine duyduğum ilgi olanların çalışmalarını nasıl meydana getirdiklerini merak etmeme yol açtı. Bu konuda yaptığım araştırmalar sonucunda Foto-Gerçekçi akım için Keskin Odak Gerçekliği (Sharp Focus Realism) teriminin de dah önce ve çoğunluğunu Foto-Gerçekçi sanatçıların oluşturduğu bir serginin başlığı olarak kullanılmıştı. Ancak bu sergiyle ilgili sergi kataloğu dışında hiçbir kaynak bulamadım. Ayrıca bu sergide yer alan sanatçılarla ilgili birkaç makale ve Louis K. Meisel'in yazdığı Foto-Gerçekçilikle ilgili birkaç kitap dışında ayrıntılı bir kaynağa rastlayamadım. Bu nedenle Keskin Odak Gerçekliği sergisinde yer alan sanatçılarla onların eserleriyle ilgili bütünlüklü bir çalışma yaparak bu serginin Foto-Gerçekçi akım içerisindeki yerini ve önemini ortaya koymaya çalıştım.