“Anavatan“ ve “Yavruvatan“ olarak anılsalar da Türkiye ile Kıbrıs arasında bugüne dek sağlam bir kültür köprüsünün kurulamamış olduğu, kültürel ilişkilerin oldukça zayıf kaldığı inkâr edilemez. Elinizdeki kitap, Namık Kemal'in Kıbrıs'a sürgün edildiği yıl olan 1873 ile Kıbrıs Barış Harekâtı'nın gerçekleştiği 1974 arasındaki 100 yıllık döneme Türkiye-Kıbrıs kültür ilişkileri açından bakarak, adada çalışmalarda bulunan Türk aydın ve sanatçıların izini sürüyor. Namık Kemal'den Şair Eşref'e, Hasan Âli Yücel'den Arif Nihat Asya'ya, İbrahim Zeki Burdurlu'dan Hasene Ilgaz'a açılan yelpazede, Türkiye kamuoyunda “Kıbrıs duyarlığı“nı artıran izlenimler, anılar, eserler, geçmişe, bugüne ve geleceğe dönük yaklaşımla aktarılıyor.
Namık Kemal'in Kıbrıs'a sürgünü, Kıbrıslılar için bir şans mıydı?
“Anavatan“ ve “Yavruvatan“ olarak anılsalar da Türkiye ile Kıbrıs arasında bugüne dek sağlam bir kültür köprüsünün kurulamamış olduğu, kültürel ilişkilerin oldukça zayıf kaldığı inkâr edilemez. Elinizdeki kitap, Namık Kemal'in Kıbrıs'a sürgün edildiği yıl olan 1873 ile Kıbrıs Barış Harekâtı'nın gerçekleştiği 1974 arasındaki 100 yıllık döneme Türkiye-Kıbrıs kültür ilişkileri açından bakarak, adada çalışmalarda bulunan Türk aydın ve sanatçıların izini sürüyor. Namık Kemal'den Şair Eşref'e, Hasan Âli Yücel'den Arif Nihat Asya'ya, İbrahim Zeki Burdurlu'dan Hasene Ilgaz'a açılan yelpazede, Türkiye kamuoyunda “Kıbrıs duyarlığı“nı artıran izlenimler, anılar, eserler, geçmişe, bugüne ve geleceğe dönük yaklaşımla aktarılıyor.
Namık Kemal'in Kıbrıs'a sürgünü, Kıbrıslılar için bir şans mıydı?