Bu çalışmada, Kıpçak grubu içerisinde önemli bir yere sahip olan Kırgız Türkçesindeki tasvir fiilleri üzerinde durulmuştur. Eserimiz üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, dilin anlam inceliklerini ortaya koyması açısından önemli bir yere sahip olan tasvir fiilleri ile ilgili, yerli ve yabancı Türkologların görüşleri yer almaktadır. İnceleme bölümünde; Kıyamat, Kök Asaba, Teñiri Manas, Kara Şumkar, Sıngan Kılıç gibi eserlerle Kırgız Türkçesiyle ilgili dil bilgisi kitaplarından ve sözlüklerden derlenen örneklerden saptanan 28 tasvir fiilinin anlamı, tarihî gelişimi, lehçelerdeki durumu ve kullanıldığı zarf-fiillere göre kazandığı değişik işlevleri üzerinde durulmuş ve Kırgız Türkçesindeki tasvir fiilli yapıların anlam ve işlevleri ortaya konulmuştur. İnceleme bölümünden sonra ise elde edilen sonuçların tablolarla gösterildiği Değerlendirme ve Sonuç bölümü yer almaktadır.
Bu çalışmada, Kıpçak grubu içerisinde önemli bir yere sahip olan Kırgız Türkçesindeki tasvir fiilleri üzerinde durulmuştur. Eserimiz üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, dilin anlam inceliklerini ortaya koyması açısından önemli bir yere sahip olan tasvir fiilleri ile ilgili, yerli ve yabancı Türkologların görüşleri yer almaktadır. İnceleme bölümünde; Kıyamat, Kök Asaba, Teñiri Manas, Kara Şumkar, Sıngan Kılıç gibi eserlerle Kırgız Türkçesiyle ilgili dil bilgisi kitaplarından ve sözlüklerden derlenen örneklerden saptanan 28 tasvir fiilinin anlamı, tarihî gelişimi, lehçelerdeki durumu ve kullanıldığı zarf-fiillere göre kazandığı değişik işlevleri üzerinde durulmuş ve Kırgız Türkçesindeki tasvir fiilli yapıların anlam ve işlevleri ortaya konulmuştur. İnceleme bölümünden sonra ise elde edilen sonuçların tablolarla gösterildiği Değerlendirme ve Sonuç bölümü yer almaktadır.