Alevilik Bektaşilik araştırmalarının birçok önemli kaynağı arasında yer alan eserlerden bir seçki yapılarak hazırlanan bu kitaptaki yazılar, Türk kültürü ve Anadolu din ve sosyal tarih vurgusu ile Alevilik Bektaşilik konulu nadir araştırmalar arasında yer almasına ve hatta olabildiğince dikkate alınmasına rağmen adeta bilinçli olarak görmezlikten gelindi ve bunun sonucu da çok yaygın olarak tanınmadı ve yararlanılamadı. Ancak Arapça ve Farsça dillerine ya da alfabeye hakim sınırlı sayıda araştırmacının yararlandığı yazılar, Türkiye'de Alevilik Bektaşilik literatürü açısından ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Bu önemine karşın yazılar gün yüzüne çıkarılıp araştırıcıların kullanımına sunulmamıştı. Böylece bu kitapta toplanan yazılar yapılan yeni ilavelerle ilgilillerin dikkatine sunuldu. Bu yazıların hemen tamamı Anadolu'nun dini sosyal yapısı özelliklede Alevilik Bektaşilik tarihi ve Anadolu Türkmenleri arasında islam'ın algılanma biçiminde yoğunlaşmaktadır. Yazıların merkezi noktasını Anadolu'nun dini sosyal tarihi bakımından rolleri tartışılmayan Baba İlyas, Baba İshak, Hacı Bektaş, Barak Baba, Geyikli Baba, Gül Baba ve Fazlullah Hurufî oluşturmaktadır. Bir diğer önemli husus, iktidar ilişkileri etrafında metinlerin kurgusunu da görmeye yardımcı olmaktır. Göçerlikten yerleşikliğe, sözlü kültürden yazılı kültüre evrilirken yaşanan değişim, metinler üzerinden de sürebilir. Bu bakımdan da kitapta yer alan yazıların zaman kurguyla iktidarın hegemonyasını gösterecek ipuçları da sunduğu görülecektir.
Alevilik Bektaşilik araştırmalarının birçok önemli kaynağı arasında yer alan eserlerden bir seçki yapılarak hazırlanan bu kitaptaki yazılar, Türk kültürü ve Anadolu din ve sosyal tarih vurgusu ile Alevilik Bektaşilik konulu nadir araştırmalar arasında yer almasına ve hatta olabildiğince dikkate alınmasına rağmen adeta bilinçli olarak görmezlikten gelindi ve bunun sonucu da çok yaygın olarak tanınmadı ve yararlanılamadı. Ancak Arapça ve Farsça dillerine ya da alfabeye hakim sınırlı sayıda araştırmacının yararlandığı yazılar, Türkiye'de Alevilik Bektaşilik literatürü açısından ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Bu önemine karşın yazılar gün yüzüne çıkarılıp araştırıcıların kullanımına sunulmamıştı. Böylece bu kitapta toplanan yazılar yapılan yeni ilavelerle ilgilillerin dikkatine sunuldu. Bu yazıların hemen tamamı Anadolu'nun dini sosyal yapısı özelliklede Alevilik Bektaşilik tarihi ve Anadolu Türkmenleri arasında islam'ın algılanma biçiminde yoğunlaşmaktadır. Yazıların merkezi noktasını Anadolu'nun dini sosyal tarihi bakımından rolleri tartışılmayan Baba İlyas, Baba İshak, Hacı Bektaş, Barak Baba, Geyikli Baba, Gül Baba ve Fazlullah Hurufî oluşturmaktadır. Bir diğer önemli husus, iktidar ilişkileri etrafında metinlerin kurgusunu da görmeye yardımcı olmaktır. Göçerlikten yerleşikliğe, sözlü kültürden yazılı kültüre evrilirken yaşanan değişim, metinler üzerinden de sürebilir. Bu bakımdan da kitapta yer alan yazıların zaman kurguyla iktidarın hegemonyasını gösterecek ipuçları da sunduğu görülecektir.