Gerek Anadolu'da gerekse de Anadolu dışındaki İslam coğrafyasında tarihsel süreç içerisinde yaşamış ve öldükten sonra türbesi veya mezarı bir ziyaretgah halini alarak adeta bir inanç merkezi olmuş veliler bulunmaktadır.
Genellikle Kur'an-ı Kerim ve Ehl-i Beyt eksenli bir İslam algılamasına sahip olan bu veliler deyim yerindeyse gayri Sünnî bir İslam anlayışı sergilemişlerdir. Öyle ki, yaşadıkları çağda egemen olan Sünni-İslam anlayışı bu velileri çoğu zaman gayri İslâmî buldukları için eleştirmiş ve hatta katletmişlerdir.
Sözü edilen veli tipinin tipik bir örneği de kuşkusuz Koyun Baba Sultan'dır. Bu çalışmada da Koyun Baba ve onun ölümünden sonra kaleme alınmış olan velâyetnamesi üzerinde durulmaktadır.
Gerek Anadolu'da gerekse de Anadolu dışındaki İslam coğrafyasında tarihsel süreç içerisinde yaşamış ve öldükten sonra türbesi veya mezarı bir ziyaretgah halini alarak adeta bir inanç merkezi olmuş veliler bulunmaktadır.
Genellikle Kur'an-ı Kerim ve Ehl-i Beyt eksenli bir İslam algılamasına sahip olan bu veliler deyim yerindeyse gayri Sünnî bir İslam anlayışı sergilemişlerdir. Öyle ki, yaşadıkları çağda egemen olan Sünni-İslam anlayışı bu velileri çoğu zaman gayri İslâmî buldukları için eleştirmiş ve hatta katletmişlerdir.
Sözü edilen veli tipinin tipik bir örneği de kuşkusuz Koyun Baba Sultan'dır. Bu çalışmada da Koyun Baba ve onun ölümünden sonra kaleme alınmış olan velâyetnamesi üzerinde durulmaktadır.