Kozmos'taki tek hakikat Yaratıcı'nın kendisidir...
Chittick, İbn Arabi, Hz.Mevlana, tasavvuf ve İslam'ı Batı'ya tanıtan bir mütefekkir yazar. Arapça ve Farsçadan İngilizceye yaptığı çevirileriyle tanınıyor dünyada. New York Stony Brook Üniversitesi'nde Karşılaştırmalı Edebiyat ve Kültürel Araştırmalar profesörü. En derin konuları en sade ve anlaşılır bir şekilde dünya okuyucusuna sunmayı başarıyor.
Chittick; 'hakikat' kelimesiyle nitelenmeye sadece Allah'ın kendisinin layık olabileceği, O'ndan gayrısının hepsinin konumlarının muğlak olduğunu savunuyor.
Kozmos'taki Tek Hakikat'de bugün, İslam'ın ancak kabuğuyla yaşandığını ortaya koyuyor. İrfani tasavvufi geleneği hayata geçirerek modernitenin putlarından kurtulup 'öz'e nasıl inilebileceğinin ipuçlarını veriyor.
"La-makam makamı, evvelemirde kainatın zuhuruna sebep olan o aşkın alemdedir. Hakiki mana dogmalar, doktrinler, teoriler, savlar veya diğer herhangi bir zihni inşa faaliyeti ile asla kavranamaz. Hakiki mana, ancak aklın faaliyetinin ötesine geçerek, aklın ve bütün dünyanın ardındaki ezeli aklın birleyici idrakinin tahakkukuyla ve insan zatını aşkın menşei ile yeniden cem ederek bulunur."
Kozmos'taki tek hakikat Yaratıcı'nın kendisidir...
Chittick, İbn Arabi, Hz.Mevlana, tasavvuf ve İslam'ı Batı'ya tanıtan bir mütefekkir yazar. Arapça ve Farsçadan İngilizceye yaptığı çevirileriyle tanınıyor dünyada. New York Stony Brook Üniversitesi'nde Karşılaştırmalı Edebiyat ve Kültürel Araştırmalar profesörü. En derin konuları en sade ve anlaşılır bir şekilde dünya okuyucusuna sunmayı başarıyor.
Chittick; 'hakikat' kelimesiyle nitelenmeye sadece Allah'ın kendisinin layık olabileceği, O'ndan gayrısının hepsinin konumlarının muğlak olduğunu savunuyor.
Kozmos'taki Tek Hakikat'de bugün, İslam'ın ancak kabuğuyla yaşandığını ortaya koyuyor. İrfani tasavvufi geleneği hayata geçirerek modernitenin putlarından kurtulup 'öz'e nasıl inilebileceğinin ipuçlarını veriyor.
"La-makam makamı, evvelemirde kainatın zuhuruna sebep olan o aşkın alemdedir. Hakiki mana dogmalar, doktrinler, teoriler, savlar veya diğer herhangi bir zihni inşa faaliyeti ile asla kavranamaz. Hakiki mana, ancak aklın faaliyetinin ötesine geçerek, aklın ve bütün dünyanın ardındaki ezeli aklın birleyici idrakinin tahakkukuyla ve insan zatını aşkın menşei ile yeniden cem ederek bulunur."