Suç bilimi olarak adlandırılan kriminoloji, suçu ve suç davranışını farklı perspektiflerle işbirliği içinde hareket ederek açıklamaya çalışır. Kriminoloji, aynı zamanda suçun medyadaki kültürel temsillerinin incelenmesi amacıyla da kullanılır. Böylece, o toplumda suç, ceza ve adalet gibi kavramların nasıl algılandığı hakkında bir çerçeve sağlanabilir.
Suçun sinemadaki temsilini araştırmak ise, suçla ilgili bireysel ve toplumsal düşünceleri kavramak açısından yol göstericidir. Bu doğrultuda, yüksek suç oranlarına sahip bir ülkenin sineması olan Hollywood filmlerindeki suç eylemlerinin, suçlu karakterlerin ve kanun tarafında yer alan polis/dedektif figürünün geçirdiği tarihsel dönüşümün, Amerikan toplumunun kültürel ve politik yapısından ayrı değerlendirilmemesi gereklidir.
Bu kitapta kriminoloji ve sinema ilişkisi ekseninde Amerikan toplumunun suçluluk, ceza ve adalet kavramlarına bakış açısı irdelenmektedir. Bu kapsamda suçluluğun nedenlerine ilişkin geliştirilen suç teorilerinden yola çıkılmış ve bu teoriler ışığında Amerikan filmlerindeki suç, suçlu ve yasa koyucu/uygulayıcı temsilleri incelenmiştir. Böylelikle, Amerikan toplumundaki egemen ve karşıt ideolojilerin filmlerde suç kavramı çerçevesinde üretilmesi ve yeniden üretilmesi sürecinin ortaya konması hedeflenmektedir.
Suç bilimi olarak adlandırılan kriminoloji, suçu ve suç davranışını farklı perspektiflerle işbirliği içinde hareket ederek açıklamaya çalışır. Kriminoloji, aynı zamanda suçun medyadaki kültürel temsillerinin incelenmesi amacıyla da kullanılır. Böylece, o toplumda suç, ceza ve adalet gibi kavramların nasıl algılandığı hakkında bir çerçeve sağlanabilir.
Suçun sinemadaki temsilini araştırmak ise, suçla ilgili bireysel ve toplumsal düşünceleri kavramak açısından yol göstericidir. Bu doğrultuda, yüksek suç oranlarına sahip bir ülkenin sineması olan Hollywood filmlerindeki suç eylemlerinin, suçlu karakterlerin ve kanun tarafında yer alan polis/dedektif figürünün geçirdiği tarihsel dönüşümün, Amerikan toplumunun kültürel ve politik yapısından ayrı değerlendirilmemesi gereklidir.
Bu kitapta kriminoloji ve sinema ilişkisi ekseninde Amerikan toplumunun suçluluk, ceza ve adalet kavramlarına bakış açısı irdelenmektedir. Bu kapsamda suçluluğun nedenlerine ilişkin geliştirilen suç teorilerinden yola çıkılmış ve bu teoriler ışığında Amerikan filmlerindeki suç, suçlu ve yasa koyucu/uygulayıcı temsilleri incelenmiştir. Böylelikle, Amerikan toplumundaki egemen ve karşıt ideolojilerin filmlerde suç kavramı çerçevesinde üretilmesi ve yeniden üretilmesi sürecinin ortaya konması hedeflenmektedir.