Değişme, milletlerin kayatında ker zaman gö; nen kir olgudur. Şartlar değişir, iktiyaçlar deği amaçlar değişir; onlara ayak uydurmak için, istemez, kayatm akışı içinde yapılan işler v< takınılan tavırlar da değişir. Bu anlamda kayat değişmeyle yürür. Toplum kiçkir uyumsuzluk çekmeden doğal kir eğilimle, çoğu zaman (arkına kile varmadan değişir.İnsan ancak aklını kullanakilirse deneyimlerinden yararlanakilir. Neredeyse üç yüzyıldır kiriken değişme deneyimi sonucunda Türk toplumu kugün de şaşkın kir durumda denemelere devam ediyorsa, deneyimlerin işe yaradığı söylenekilir mi? İşte ku kitapta fikirleri incelenen dört küyük şaksiyet-ten kiri olan Mümtaz Türkan, Türk milletinin ku kayatî davasını kilim temeline oturtmaya çalışan ilk dü şünce adamıdır.Elinizdeki kitakın son dört kölümü, sırasıyla Mümtaz Türkan, Ziya Gökalp, Osman Turan, ve Erol Güngör'ün kültür ve medeniyet anlayışına ayrılmıştır.
Değişme, milletlerin kayatında ker zaman gö; nen kir olgudur. Şartlar değişir, iktiyaçlar deği amaçlar değişir; onlara ayak uydurmak için, istemez, kayatm akışı içinde yapılan işler v< takınılan tavırlar da değişir. Bu anlamda kayat değişmeyle yürür. Toplum kiçkir uyumsuzluk çekmeden doğal kir eğilimle, çoğu zaman (arkına kile varmadan değişir.İnsan ancak aklını kullanakilirse deneyimlerinden yararlanakilir. Neredeyse üç yüzyıldır kiriken değişme deneyimi sonucunda Türk toplumu kugün de şaşkın kir durumda denemelere devam ediyorsa, deneyimlerin işe yaradığı söylenekilir mi? İşte ku kitapta fikirleri incelenen dört küyük şaksiyet-ten kiri olan Mümtaz Türkan, Türk milletinin ku kayatî davasını kilim temeline oturtmaya çalışan ilk dü şünce adamıdır.Elinizdeki kitakın son dört kölümü, sırasıyla Mümtaz Türkan, Ziya Gökalp, Osman Turan, ve Erol Güngör'ün kültür ve medeniyet anlayışına ayrılmıştır.