Kur'an-ı Kerim'in harfleri ve kelimeleri, okunuş konusunda tüm yanlışlardan korunmuştur. Allah'ın Kitabı'nı okumak, kulu, yaratıcısına yaklaştıracak metodların en başarılısı ve üstünüdür. Müslümanlar yüce Kitaplarını okumayı Yaratıcılarıyla konuşmak olarak kabul ettiklerinden bu hususa çok önem vermişlerdir.
Yazar kitabı telif ederken izlediği metodu şöyle açıklar: Tertîl konularını açıklarken sürekli olarak gözlerimin önünde: "Kur'an'ı tertîl üzere (ağır ağır, tane tane) oku." (Müzzemmil, 4) âyetini getirdim. Bu nedenle öncelikle sözlük ve terim olarak 'Tertîl'in anlamını açıkladım. Bu konuda selefin sözlerini zikrettim. Sonra Tertîlin prensipleri hakkında açıklamalarda bulundum ki, bunlar harflerin tecvîdi ve vakıf (durakları) bilmekten oluşuyordu. Bu eser konuları açıklama tarzı, üslûbu ve bazı şema ve tablolar yardımıyla; Kur'an okuma konusunda "Tertîl" kaidelerini, okuyuculara kolaylaştırılmış bir tarzda sunmayı hedeflemiştir.
Kur'an-ı Kerim'in harfleri ve kelimeleri, okunuş konusunda tüm yanlışlardan korunmuştur. Allah'ın Kitabı'nı okumak, kulu, yaratıcısına yaklaştıracak metodların en başarılısı ve üstünüdür. Müslümanlar yüce Kitaplarını okumayı Yaratıcılarıyla konuşmak olarak kabul ettiklerinden bu hususa çok önem vermişlerdir.
Yazar kitabı telif ederken izlediği metodu şöyle açıklar: Tertîl konularını açıklarken sürekli olarak gözlerimin önünde: "Kur'an'ı tertîl üzere (ağır ağır, tane tane) oku." (Müzzemmil, 4) âyetini getirdim. Bu nedenle öncelikle sözlük ve terim olarak 'Tertîl'in anlamını açıkladım. Bu konuda selefin sözlerini zikrettim. Sonra Tertîlin prensipleri hakkında açıklamalarda bulundum ki, bunlar harflerin tecvîdi ve vakıf (durakları) bilmekten oluşuyordu. Bu eser konuları açıklama tarzı, üslûbu ve bazı şema ve tablolar yardımıyla; Kur'an okuma konusunda "Tertîl" kaidelerini, okuyuculara kolaylaştırılmış bir tarzda sunmayı hedeflemiştir.