“Fâtiha'yı okumayan, o namazı hakkıyla kılmamış demektir.” Hadisi gereği, namazlarda mutlaka okuna gelmiştir. Hz. Ali'nin de; “Fâtihatu'l-kitâb Arş'ın altındaki bir hazineden nazil oldu” dediği nakledilmektedir.
Bu sebeple, kaide ve kurallara uygun okunmayı en fazla hak eden sure Fâtiha'dır. Çünkü her Müslüman'ın namazında temel bir rükündür; zira namaz ancak Fâtiha suresi okunduğunda geçerli sayılmaktadır.
“Fâtiha'yı okumayan, o namazı hakkıyla kılmamış demektir.” Hadisi gereği, namazlarda mutlaka okuna gelmiştir. Hz. Ali'nin de; “Fâtihatu'l-kitâb Arş'ın altındaki bir hazineden nazil oldu” dediği nakledilmektedir.
Bu sebeple, kaide ve kurallara uygun okunmayı en fazla hak eden sure Fâtiha'dır. Çünkü her Müslüman'ın namazında temel bir rükündür; zira namaz ancak Fâtiha suresi okunduğunda geçerli sayılmaktadır.