Vahyin inşa ettiği hayatın merkezinde Allah vardır. Merkezinde Allah'ın olduğu bir hayatın iki kanadı vardır: Tevhid ve Adalet. Tevhid kanadı insan-Halik ilişkini, adalet kanadı insan mahluk ilişkisini temsil eder. İnsan ancak iki kanadı sağlam olursa, sonsuz saadet menziline doğru uçabilir. Bu iki kanatla uçarsa, gerçek özğürlüğe kavuşabilir. O özğürlük, insanı ayartıcı benliğinin isteklerine boyun eğdiren değil, ayartıcı benliğin köleliğinden kurtarıp Allah'a kul kılan sahici kalıcı değer üretici özğürlüktür. Bu iki kanattan bir veya ikisi kırıksa, o insan teki veya toplumu, yaralı bir kuş gibi çırpınmaktan, hayatı hem kendisine hem de başkalarına zindan etmekten kurtulamaz. Allah'ı gereği gibi tanımadan ve anlamadan, Allah'a gereği gibi kulluk edilemez. Bu kesin. Kesin olan bir şey daha var: Esma-i Hüsna Bilinmeden, Allah Gereği Gibi Tanınmaz.
Vahyin inşa ettiği hayatın merkezinde Allah vardır. Merkezinde Allah'ın olduğu bir hayatın iki kanadı vardır: Tevhid ve Adalet. Tevhid kanadı insan-Halik ilişkini, adalet kanadı insan mahluk ilişkisini temsil eder. İnsan ancak iki kanadı sağlam olursa, sonsuz saadet menziline doğru uçabilir. Bu iki kanatla uçarsa, gerçek özğürlüğe kavuşabilir. O özğürlük, insanı ayartıcı benliğinin isteklerine boyun eğdiren değil, ayartıcı benliğin köleliğinden kurtarıp Allah'a kul kılan sahici kalıcı değer üretici özğürlüktür. Bu iki kanattan bir veya ikisi kırıksa, o insan teki veya toplumu, yaralı bir kuş gibi çırpınmaktan, hayatı hem kendisine hem de başkalarına zindan etmekten kurtulamaz. Allah'ı gereği gibi tanımadan ve anlamadan, Allah'a gereği gibi kulluk edilemez. Bu kesin. Kesin olan bir şey daha var: Esma-i Hüsna Bilinmeden, Allah Gereği Gibi Tanınmaz.