Bu kitap, bir iddiaya cevap arar. iddia, "bazı hocalar hadis yoktur, bazıları da mezhep yoktur" diye gündemi meşgul eden iddialarıdır. Bu kitap, iddiarun doğru bir zeminde tartışılması ve gerçeğin ortaya çıkması için bir çabadır; Hadis de vardır, mezhep de vardır, ama "unutmayalım ki Kur'an da vardır"
Bir konu gündeme geldiği zaman, her âlimin görevi onu ilk önce Kur'an'da, Kur'an'da yoksa Hz. peygamberin sözü olduğu hadis uzmanlannca test edilip Sahih/Doğru kabul edilen hadislerde, orada da yoksa mezhep imamlarının ve ilim sahibi uzmanların içtihatlarına bakmalı. Yoksa bu çaba, ne hadisi, ne de mezhepleri devre dışı bırakma gayreti ve iddiası değildir.
Bu mütevazı hacimli eser, her şeyden önce yeniden Kur'an'a Dönüş denebilecek metodu her meselede esas alarak bir bakıma "Kur'an'sız bir fıkıh eksiktir" diyor ve her konuda önceliği Kur'an'a veriyor. Diğer bir ifade ile "Kur'an, Hadis ve mezheplerin" nasıl uyum içinde bir konuyu ele almayı gerektiriyor, işte bu kitap, onun bir provasıdır.
Bu kitap, bir iddiaya cevap arar. iddia, "bazı hocalar hadis yoktur, bazıları da mezhep yoktur" diye gündemi meşgul eden iddialarıdır. Bu kitap, iddiarun doğru bir zeminde tartışılması ve gerçeğin ortaya çıkması için bir çabadır; Hadis de vardır, mezhep de vardır, ama "unutmayalım ki Kur'an da vardır"
Bir konu gündeme geldiği zaman, her âlimin görevi onu ilk önce Kur'an'da, Kur'an'da yoksa Hz. peygamberin sözü olduğu hadis uzmanlannca test edilip Sahih/Doğru kabul edilen hadislerde, orada da yoksa mezhep imamlarının ve ilim sahibi uzmanların içtihatlarına bakmalı. Yoksa bu çaba, ne hadisi, ne de mezhepleri devre dışı bırakma gayreti ve iddiası değildir.
Bu mütevazı hacimli eser, her şeyden önce yeniden Kur'an'a Dönüş denebilecek metodu her meselede esas alarak bir bakıma "Kur'an'sız bir fıkıh eksiktir" diyor ve her konuda önceliği Kur'an'a veriyor. Diğer bir ifade ile "Kur'an, Hadis ve mezheplerin" nasıl uyum içinde bir konuyu ele almayı gerektiriyor, işte bu kitap, onun bir provasıdır.