İmamet konusunda belirgin iki görüş vardır. Birinci Görüş, Ehlisünnet'in Cumhuruna (geneline) aittir. Onlar, Hz.Peygamber'in (saa) kendi yerine geçecek birini tayin etmediğine, dolayısıyla da Ümmetin Peygamber'den sonra Peygamber'in Halifesini ve kendi önderlerini seçmek ile yükümlü olduğuna inanmaktadır. İkinci görüş ise:'' İmamiye Şiası'na aittir. Onlarda İmametin Allah'ın tayin ve belirtmesi ile olduğuna inanmaktadırlar. Onlara göre, İmamet de tıpkı nübüvvet gibi ilahi bir makamdır ve İmamın seçimide tıpkı Peygamber'in seçimi gibi Allah'a aittir.
İmamiye şiası'nın kendi görüşünü ispat etmek için kelamı,tefsiri ve hadisi kaynaklarda ortaya konulan akıl, Kitap ve Sünnet hükümlerinden alınmış bir çok kesin delilleri bulunmaktadır...
İmamet konusunda belirgin iki görüş vardır. Birinci Görüş, Ehlisünnet'in Cumhuruna (geneline) aittir. Onlar, Hz.Peygamber'in (saa) kendi yerine geçecek birini tayin etmediğine, dolayısıyla da Ümmetin Peygamber'den sonra Peygamber'in Halifesini ve kendi önderlerini seçmek ile yükümlü olduğuna inanmaktadır. İkinci görüş ise:'' İmamiye Şiası'na aittir. Onlarda İmametin Allah'ın tayin ve belirtmesi ile olduğuna inanmaktadırlar. Onlara göre, İmamet de tıpkı nübüvvet gibi ilahi bir makamdır ve İmamın seçimide tıpkı Peygamber'in seçimi gibi Allah'a aittir.
İmamiye şiası'nın kendi görüşünü ispat etmek için kelamı,tefsiri ve hadisi kaynaklarda ortaya konulan akıl, Kitap ve Sünnet hükümlerinden alınmış bir çok kesin delilleri bulunmaktadır...