Kur'an-ı Kerim'de miras taksimini düzenleyen temel ayetler vardır. Bu ayetler incelendiğinde sadece miras paylaşımı konusunda değil ama Kur'an-ı Kerim'in tamamında anlatılmak istenenlerin son derece özenli ifadeler üzerinden belirlendiği dikkati çeker. Öyle ki, bu sözel ifadeler, çok sayıda koşullu cebirsel denklemi kendi içinde barıldırmaktadır.
Sayısal denklemin ne denli rijit kurumlar olduğu herkesçe malumdur. En küçük bir hata sonucun yanlış çıkmasına yol açar! İşte bu yüzden ilgili ayetler böylesi bir sayısal muhakemeyle ele alınmalı ve cebirsel denklemlere dönüştürülmelidir. Ayetlerdeki hiçbir ayrıntı gözden kaçırılmamalı tüm detaylar sayısal planda karşılıklarını bulmalıdır ki, zaten Kur'anı Kerim'de temel alınan da budur. Aksi takdirde hata kaçınılmaz olur! İşte Kur'an'da miras paylaşımının problemli olduğu sonucuna varan her yaklaşımın içine düştüğü temel yanılgı buradan kaynaklanmaktadır!
Kur'an-ı Kerim'de miras taksimini düzenleyen temel ayetler vardır. Bu ayetler incelendiğinde sadece miras paylaşımı konusunda değil ama Kur'an-ı Kerim'in tamamında anlatılmak istenenlerin son derece özenli ifadeler üzerinden belirlendiği dikkati çeker. Öyle ki, bu sözel ifadeler, çok sayıda koşullu cebirsel denklemi kendi içinde barıldırmaktadır.
Sayısal denklemin ne denli rijit kurumlar olduğu herkesçe malumdur. En küçük bir hata sonucun yanlış çıkmasına yol açar! İşte bu yüzden ilgili ayetler böylesi bir sayısal muhakemeyle ele alınmalı ve cebirsel denklemlere dönüştürülmelidir. Ayetlerdeki hiçbir ayrıntı gözden kaçırılmamalı tüm detaylar sayısal planda karşılıklarını bulmalıdır ki, zaten Kur'anı Kerim'de temel alınan da budur. Aksi takdirde hata kaçınılmaz olur! İşte Kur'an'da miras paylaşımının problemli olduğu sonucuna varan her yaklaşımın içine düştüğü temel yanılgı buradan kaynaklanmaktadır!