İslam'ın, Allah tarafından insan fıtratında yaratıldığını kabul ettiği bir özellik de şehvettir. İnsanların sahip olduğu şehvetler, çeşitlilik arz eder. Kur'an'da “şehevât” kavramıyla genel anlamda “nefsin arzuları, tutku derecesindeki düşkünlükleri” kastedilmiştir. Yeryüzünde insanlara cazip gelen, insan nefsinin istediği şehvetlere bir sınır çizilemez. Çünkü bunlar sonsuzdur. Bu kitabımızda şehvet konusunu Kur'an ayetleri ve Kur'an ayetlerinin açıklayıcısı olan hadis-i şerifler çerçevesinde ele aldık.
Kitabımızda; şehvet kelimesinin anlamını, şehvet ve şehvet anlamında kullanılan diğer kelimelerin Kur'an'da nerelerde geçtiğini ve hangi anlamlarda kullanıldığını da ele aldık. Ama genel olarak bu meseleyi, Âl-i İmran suresi 14. ayeti çerçevesinde ele aldık. Çünkü biz bu ayetin genel manada bu konuyu en güzel ve en özlü şekilde anlattığı kanaatindeyiz.
İslam'ın, Allah tarafından insan fıtratında yaratıldığını kabul ettiği bir özellik de şehvettir. İnsanların sahip olduğu şehvetler, çeşitlilik arz eder. Kur'an'da “şehevât” kavramıyla genel anlamda “nefsin arzuları, tutku derecesindeki düşkünlükleri” kastedilmiştir. Yeryüzünde insanlara cazip gelen, insan nefsinin istediği şehvetlere bir sınır çizilemez. Çünkü bunlar sonsuzdur. Bu kitabımızda şehvet konusunu Kur'an ayetleri ve Kur'an ayetlerinin açıklayıcısı olan hadis-i şerifler çerçevesinde ele aldık.
Kitabımızda; şehvet kelimesinin anlamını, şehvet ve şehvet anlamında kullanılan diğer kelimelerin Kur'an'da nerelerde geçtiğini ve hangi anlamlarda kullanıldığını da ele aldık. Ama genel olarak bu meseleyi, Âl-i İmran suresi 14. ayeti çerçevesinde ele aldık. Çünkü biz bu ayetin genel manada bu konuyu en güzel ve en özlü şekilde anlattığı kanaatindeyiz.