Esbâb-ı nüzul bilgisi, İslâm'ın başlangıcından bu yana Kur'ân-ı Kerîm'I anlama çabalarında gözardı edilmesi mümkün olmayan bir ilim olagelmiştir.
Ancak esbâb-ı nüzul rivayetlerini hadis metodolojisi açısından tenkide tabi tutmadan, bu rivayetleri tasnif etmeden ve rivayet kalıplarını gözönünde bulundurmadan yapılacak değerlendirmelerin Kur'ân-ı Kerîm'in anlaşılmasında bazı problemler doğuracağı açıktır.
Bu yüzden esbâb-ı nüzulün teorik temellerini bilmek ve "Kur'ân-ı Kerîm'in anlaşılmasında hangi ölçüde yararlıdır?" sorusuna yeni bir yaklaşımla ilmi cevaplar aramak gerekmektedir. Bu yapıldığında nüzul ortamı tanınmış ve esbâb-ı nüzul olgusu günümüze taşınmış olacaktır.
Vahiy kültürüne önemli bir katkı olacağını umduğumuz bu eser, yıllarca süren ciddi ve titiz bir çalışmanın ürünüdür.
Esbâb-ı nüzul bilgisi, İslâm'ın başlangıcından bu yana Kur'ân-ı Kerîm'I anlama çabalarında gözardı edilmesi mümkün olmayan bir ilim olagelmiştir.
Ancak esbâb-ı nüzul rivayetlerini hadis metodolojisi açısından tenkide tabi tutmadan, bu rivayetleri tasnif etmeden ve rivayet kalıplarını gözönünde bulundurmadan yapılacak değerlendirmelerin Kur'ân-ı Kerîm'in anlaşılmasında bazı problemler doğuracağı açıktır.
Bu yüzden esbâb-ı nüzulün teorik temellerini bilmek ve "Kur'ân-ı Kerîm'in anlaşılmasında hangi ölçüde yararlıdır?" sorusuna yeni bir yaklaşımla ilmi cevaplar aramak gerekmektedir. Bu yapıldığında nüzul ortamı tanınmış ve esbâb-ı nüzul olgusu günümüze taşınmış olacaktır.
Vahiy kültürüne önemli bir katkı olacağını umduğumuz bu eser, yıllarca süren ciddi ve titiz bir çalışmanın ürünüdür.