“Dünyada bir tek insana inanmıştım. O kadar çok inanmıştım ki, bunda aldanmış olmak, bende artık inanmak kudreti bırakmamıştı. Ona kızgın değildim. Ona kızmama, darılmama, onun aleyhinde düşünmeme imkân olmadığını hissediyordum. Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi.”
Kürk Mantolu Madonna yapısı, kurgulanışı bakımından iki bölümden oluşur. Yazar önce kendisi maddi sıkıntılarını, Raif Efendi'yle karşılaşma şeklini, onun sıradan yaşayışını anlatır. Raif Efendi'nin içini döktüğü, geçmişindeki bir olayı anlattığı defteri anlatıcının okumasına izin vermesiyle asıl öyküye girilir. Kürk Mantolu Madonna, hayat verdiği karakterlere getirdiği çarpıcı ve derinlikli tasvirleriyle döneminin ötesinde, hüzünlü bir aşk hikayesidir.
“Dünyada bir tek insana inanmıştım. O kadar çok inanmıştım ki, bunda aldanmış olmak, bende artık inanmak kudreti bırakmamıştı. Ona kızgın değildim. Ona kızmama, darılmama, onun aleyhinde düşünmeme imkân olmadığını hissediyordum. Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi.”
Kürk Mantolu Madonna yapısı, kurgulanışı bakımından iki bölümden oluşur. Yazar önce kendisi maddi sıkıntılarını, Raif Efendi'yle karşılaşma şeklini, onun sıradan yaşayışını anlatır. Raif Efendi'nin içini döktüğü, geçmişindeki bir olayı anlattığı defteri anlatıcının okumasına izin vermesiyle asıl öyküye girilir. Kürk Mantolu Madonna, hayat verdiği karakterlere getirdiği çarpıcı ve derinlikli tasvirleriyle döneminin ötesinde, hüzünlü bir aşk hikayesidir.