Mağrip Medeniyetinin Zirvesi Muvahhidler Kurtuluş Dönemi

Stok Kodu:
9786054495054
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
352
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%20 indirimli
88,00
70,40
9786054495054
550495
Mağrip Medeniyetinin Zirvesi Muvahhidler
Mağrip Medeniyetinin Zirvesi Muvahhidler Kurtuluş Dönemi
70.40

İslam tarihinde adından bahsedilen yüzlerce devlet içinde baştan beri halifelik iddiasında bulunan devlet sayısı çok fazla değildir. Tarihte devlet başkanına halife unvanı veren sayılı devletlerden olan, Endülüs Emevîleri ve Osmanlılar gibi devletler bu unvanı devletlerinin kurulmasından çok sonraki aşamalarda kullanmaya başlamışlardır. Bu konuda Muvahhidlerin farkı, bilinçli olarak başlangıçtan itibaren kendilerini İslam dünyasının tek dinî ve siyasî temsilcisi olarak görmeleridir. Muvahhidlerin bu anlayışı, bütün uygulamalarında kendisini göstermiştir. Daha işin başında kendilerini Muvahhidler olarak adlandırmaları, bu anlayışların en önemli göstergesi olmuştur. Yine İslam'ın temel kaynaklarına dönüş diye ifade edebileceğimiz, hayatın her alanında verilmesi gereken hükümlerle ilgili doğrudan Kur'an ve Sünnet'e müracaatı emretmiş olması Abdulmümin'in önemli özelliklerinden biridir. Bu anlamda fürûya ait eserlerin yakılması için emir çıkaran Abdulmümin, temel kaynaklara dönüşün gerekliliği konusundaki inanışını biraz da zorlayarak hayata geçirmeye çalışmıştır.

İslam tarihinde adından bahsedilen yüzlerce devlet içinde baştan beri halifelik iddiasında bulunan devlet sayısı çok fazla değildir. Tarihte devlet başkanına halife unvanı veren sayılı devletlerden olan, Endülüs Emevîleri ve Osmanlılar gibi devletler bu unvanı devletlerinin kurulmasından çok sonraki aşamalarda kullanmaya başlamışlardır. Bu konuda Muvahhidlerin farkı, bilinçli olarak başlangıçtan itibaren kendilerini İslam dünyasının tek dinî ve siyasî temsilcisi olarak görmeleridir. Muvahhidlerin bu anlayışı, bütün uygulamalarında kendisini göstermiştir. Daha işin başında kendilerini Muvahhidler olarak adlandırmaları, bu anlayışların en önemli göstergesi olmuştur. Yine İslam'ın temel kaynaklarına dönüş diye ifade edebileceğimiz, hayatın her alanında verilmesi gereken hükümlerle ilgili doğrudan Kur'an ve Sünnet'e müracaatı emretmiş olması Abdulmümin'in önemli özelliklerinden biridir. Bu anlamda fürûya ait eserlerin yakılması için emir çıkaran Abdulmümin, temel kaynaklara dönüşün gerekliliği konusundaki inanışını biraz da zorlayarak hayata geçirmeye çalışmıştır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat