Fârâbî, mantığa başlamak için gerekli olan hazırlık aşamasında, beş tümel ve aralarındaki ilişkilerin incelendiği Eisagoge bahislerini yeterli görmez; buna ek olarak lafız ve lafız türleri, tasdik çeşitleri, kıyas ve kıyasa dayalı sanatlar, mantık-gramer ilişkisi ve lafızların delaleti gibi birtakım konularla, önce-sonra, bizzat-bilaraz, küllî-şahsî gibi birtakım kavramların da öğrenciye tanıtılmasını öngören daha kapsamlı bir hazırlık eğitiminin gerekli olduğunu düşünür. Bu kitapta Farabi'nin bu konulara tahsis ettiği et-Tavtıa, el-Fusûlü'l-Hamse ve Kitâbu Îsâgûcî ey el-Medhal adlı çalışmaları dilimize çevrilerek metinleriyle birlikte bir araya getirildi. Bunlara mantığın amacı, konusu, önemi, faydası, parçaları vs. hakkında genel bilgiler ihtiva eden iki metin daha ilave edildi: Bunlardan biri İhsâu'l-Ulûm'un Mantık İlmi Üzerine başlığını taşıyan ikinci bölümü, diğeri de et-Tenbîh alâ Sebîli's-Saâde'nin mantığa tahsis edilen son kısmıdır.
Fârâbî, mantığa başlamak için gerekli olan hazırlık aşamasında, beş tümel ve aralarındaki ilişkilerin incelendiği Eisagoge bahislerini yeterli görmez; buna ek olarak lafız ve lafız türleri, tasdik çeşitleri, kıyas ve kıyasa dayalı sanatlar, mantık-gramer ilişkisi ve lafızların delaleti gibi birtakım konularla, önce-sonra, bizzat-bilaraz, küllî-şahsî gibi birtakım kavramların da öğrenciye tanıtılmasını öngören daha kapsamlı bir hazırlık eğitiminin gerekli olduğunu düşünür. Bu kitapta Farabi'nin bu konulara tahsis ettiği et-Tavtıa, el-Fusûlü'l-Hamse ve Kitâbu Îsâgûcî ey el-Medhal adlı çalışmaları dilimize çevrilerek metinleriyle birlikte bir araya getirildi. Bunlara mantığın amacı, konusu, önemi, faydası, parçaları vs. hakkında genel bilgiler ihtiva eden iki metin daha ilave edildi: Bunlardan biri İhsâu'l-Ulûm'un Mantık İlmi Üzerine başlığını taşıyan ikinci bölümü, diğeri de et-Tenbîh alâ Sebîli's-Saâde'nin mantığa tahsis edilen son kısmıdır.