"Sonlu idealdir önermesi idealizmi oluşturur. Felsefenin İdealizmi yalnızca Sonluyu gerçekten varolan hirşey olarak tanımamaktan oluşur. İler felsefe özsel olarak İdealizmdir ya da en azından onu ilkesi olarak alır. ve o zaman soru yalnızca bu ilkenin edimsel olarak ne ölçüde yerine getirilmiş olduğudur. Felsefe hu düzeye dek din gibidir; çünkü din de benzer olarak Sonlulıığu gerçek bir Varlık olarak, bir enson ya da Saltık olarak, ya da koyulmamış, yaratılmamış, bengi birşey olarak tanımaz. İdealist ve realist felsefelerin karşıtlığı buna güre anlamsızdır. Genel olarak sonlu belirli-Varlığa gerçek, enson. saltık Varlık yükleyen bir felsefe felsefe adına yaraşmaz: eski ya da yeni felsefelerin ilkeleri. Su ya da Ozdek ya da Atomlar düşünceler, evrenseller, ideal kindardırlar, dolaysızca bulundukları gibi, e.d. duyusal tekillikleri içindeki şeyler değil: giderek Thales'in Suyu bile böyle değildir, çünkü görgiil su olmasına karşın, bunun dışında aynı zamanda tüm başka şeylerin keııdiıı-deleriyu da Özleridir, ve bu şeyler kcndilerine-bağımlı. kendi içlerinde temellenmiş değil, tersine bir başkasından. Sudan koyulmuşlardır, eş deyişle idealdirler."İDE A YAYINEVİNDE II Eti EL (Çeviriler: Aziz Yardımlı) Tinin Göriingübilimi (türkçe-Almanca; ihot)Mantık Itilinıi (Küçük Mantık: Felsefi Bilimler Ansiklopedisi ı: 1830) Mantık Bilimi (Büyük Mantık-, 1812)Doğa Felsefesi I I Mekanik (Felsefi Bilimler Ansiklopedisi II; 1807) Tüze Felsefesi (Türkçe-Almanca; 1821 Tarih Felsefesi (18:iT)Estetik I zerine Dersler (Hazırlanıyor)
"Sonlu idealdir önermesi idealizmi oluşturur. Felsefenin İdealizmi yalnızca Sonluyu gerçekten varolan hirşey olarak tanımamaktan oluşur. İler felsefe özsel olarak İdealizmdir ya da en azından onu ilkesi olarak alır. ve o zaman soru yalnızca bu ilkenin edimsel olarak ne ölçüde yerine getirilmiş olduğudur. Felsefe hu düzeye dek din gibidir; çünkü din de benzer olarak Sonlulıığu gerçek bir Varlık olarak, bir enson ya da Saltık olarak, ya da koyulmamış, yaratılmamış, bengi birşey olarak tanımaz. İdealist ve realist felsefelerin karşıtlığı buna güre anlamsızdır. Genel olarak sonlu belirli-Varlığa gerçek, enson. saltık Varlık yükleyen bir felsefe felsefe adına yaraşmaz: eski ya da yeni felsefelerin ilkeleri. Su ya da Ozdek ya da Atomlar düşünceler, evrenseller, ideal kindardırlar, dolaysızca bulundukları gibi, e.d. duyusal tekillikleri içindeki şeyler değil: giderek Thales'in Suyu bile böyle değildir, çünkü görgiil su olmasına karşın, bunun dışında aynı zamanda tüm başka şeylerin keııdiıı-deleriyu da Özleridir, ve bu şeyler kcndilerine-bağımlı. kendi içlerinde temellenmiş değil, tersine bir başkasından. Sudan koyulmuşlardır, eş deyişle idealdirler."İDE A YAYINEVİNDE II Eti EL (Çeviriler: Aziz Yardımlı) Tinin Göriingübilimi (türkçe-Almanca; ihot)Mantık Itilinıi (Küçük Mantık: Felsefi Bilimler Ansiklopedisi ı: 1830) Mantık Bilimi (Büyük Mantık-, 1812)Doğa Felsefesi I I Mekanik (Felsefi Bilimler Ansiklopedisi II; 1807) Tüze Felsefesi (Türkçe-Almanca; 1821 Tarih Felsefesi (18:iT)Estetik I zerine Dersler (Hazırlanıyor)