Seyfüddin Ali b. Muhammed b. Salim el-Amidi İslami ilimler geleneğinin ameli-fıkhi yönünde olduğu kadar, mantık, cedel, ilm-i hilaf, felsefe, usül-i fıkıh ve kelam gibi disiplinleri içeren nazari yönünde de söz sahibi olan velüd bir alimdir.
Mantık, Felsefe ve Kelam Terimleri Sözlüğü başlığıyla neşrettiğimiz El Mübin Fi Şerhi Me'ani Elfazi'l-hukemai ve'l-mütekelliminadlı eseri, ilk olarak Kindi'nin Risale fi hu-dudi'l-eşya ve rusümiha adlı eseri ile başlayan daha sonra Farabi'nin Kitabül'l-Hurüf ve el-Elfazu'l-müsta'mele fi'l-mantık'ı İbn Sina, ve ibn Fürek'in Kitabu'l-hudüd adlı risaleleri, Teftazani'nin Risaletül-hudud'u, Cürcani'nin Tarifat'ı ile devam eden ve islam düşüncesinin tamamlayıcı unsurlarından olan, oldukça zengin "hudud'u-ıstılahat" (terminoloji) geleneğinin önemli bir parçasıdır.
El-Mübin, yalnızca mantık, kelam ve felsefe terimlerini içermesi yönüyle müteahhir dönem kelamında ilk olma özelliğine sahiptir.
Seyfüddin Ali b. Muhammed b. Salim el-Amidi İslami ilimler geleneğinin ameli-fıkhi yönünde olduğu kadar, mantık, cedel, ilm-i hilaf, felsefe, usül-i fıkıh ve kelam gibi disiplinleri içeren nazari yönünde de söz sahibi olan velüd bir alimdir.
Mantık, Felsefe ve Kelam Terimleri Sözlüğü başlığıyla neşrettiğimiz El Mübin Fi Şerhi Me'ani Elfazi'l-hukemai ve'l-mütekelliminadlı eseri, ilk olarak Kindi'nin Risale fi hu-dudi'l-eşya ve rusümiha adlı eseri ile başlayan daha sonra Farabi'nin Kitabül'l-Hurüf ve el-Elfazu'l-müsta'mele fi'l-mantık'ı İbn Sina, ve ibn Fürek'in Kitabu'l-hudüd adlı risaleleri, Teftazani'nin Risaletül-hudud'u, Cürcani'nin Tarifat'ı ile devam eden ve islam düşüncesinin tamamlayıcı unsurlarından olan, oldukça zengin "hudud'u-ıstılahat" (terminoloji) geleneğinin önemli bir parçasıdır.
El-Mübin, yalnızca mantık, kelam ve felsefe terimlerini içermesi yönüyle müteahhir dönem kelamında ilk olma özelliğine sahiptir.