Etienne Balibar, bu kitapta ikili bir bahis deniyor. Marx tarafından incelenen veya onun eserinden hareketle ortaya atılabilen tamamen felsefî sorun ve temaları anlaşılır kılmak ve -"Marksist felsefe" nin alan ve bedel olduğu yüzelli yıllık tartışmaların- bilanço ve geleceğine dair öngörü ögelerini sunmak. Günümüzde tam bir yeniden inşa halinde olan Marksizm, en geniş eleştirel bir düşünüşün bileşeni olma yolunda değil midir? Kendince bir "dünya görüşü" oluşturmanın tüm kibrinden kurtulmuş, böylece yakın geçmişini belirleyen yarı-din ve sözde bilim statülerini geride bırkmış Marx kaynaklı felsefi düşünüş, kendi ilk sorularını yeniden formüle ediyor: Toplumsal işlevler ve teorinin siyasal formüle ediyor: Toplumsal işlevlerr ve teorinin siyasal bedelleri sorunu, "pratik temellük" olarak hakikat sorunu, bizzat evrenselleşmeyle ilişkili bağımlı kılma sorunu, "ilerlemenin çelişkileri" nin ve tarihî diyalektiğin sorunları, bireysel ve kollektif özgürleşme çabasının ifadesini oalrak devrimci ahlâk sorunu.
Etienne Balibar, bu kitapta ikili bir bahis deniyor. Marx tarafından incelenen veya onun eserinden hareketle ortaya atılabilen tamamen felsefî sorun ve temaları anlaşılır kılmak ve -"Marksist felsefe" nin alan ve bedel olduğu yüzelli yıllık tartışmaların- bilanço ve geleceğine dair öngörü ögelerini sunmak. Günümüzde tam bir yeniden inşa halinde olan Marksizm, en geniş eleştirel bir düşünüşün bileşeni olma yolunda değil midir? Kendince bir "dünya görüşü" oluşturmanın tüm kibrinden kurtulmuş, böylece yakın geçmişini belirleyen yarı-din ve sözde bilim statülerini geride bırkmış Marx kaynaklı felsefi düşünüş, kendi ilk sorularını yeniden formüle ediyor: Toplumsal işlevler ve teorinin siyasal formüle ediyor: Toplumsal işlevlerr ve teorinin siyasal bedelleri sorunu, "pratik temellük" olarak hakikat sorunu, bizzat evrenselleşmeyle ilişkili bağımlı kılma sorunu, "ilerlemenin çelişkileri" nin ve tarihî diyalektiğin sorunları, bireysel ve kollektif özgürleşme çabasının ifadesini oalrak devrimci ahlâk sorunu.