Hadis tarihinin önemli dönemlerinden olan Memlüklerin son asrına odaklanan bu eserde, Memlük coğrafyasının Dımaşk'la birlikte iki büyük ilim merkezinden biri olan Kahire'nin hadis ilmi ve tarihiyle alakalı başlıca unsurları yaklaşık yüz otuz yıllık bir kesitte ele alınmaktadır. Hadis eğitiminin bütün merhaleleriyle verildiği kurumlar, bu kurumlarda bulunan kadrolar ve bunlara atanan başta muhaddisler olmak üzere tüm görevliler, kadroların babadan oğula intikal etmesiyle ortaya çıkan muhaddis aileleri gibi konular derinlemesine incelenmektedir. Ayrıca dönemin önde gelen muhaddislerinin kendi aralarındaki başlıca tartışma konuları, ulema dışındaki halkın hadis algısı ve dokuzuncu yüzyılda hâlâ önemini koruyan rihleler de kitapta kendine yer bulmaktadır. Bu dönemde medrese ve darülhadisler dışında yapılan hadis derslerine de işaret edilerek, hadis eğitim ve öğretiminde kurumsallaşmanın zirve noktası olan dokuzuncu/on beşinci asırda hadisin sadece kurumlarda öğretilmediği, kurum dışı hadis eğitim öğretiminin hala yaygın biçimde devam ettiği de gösterilmektedir.
Hadis tarihinin önemli dönemlerinden olan Memlüklerin son asrına odaklanan bu eserde, Memlük coğrafyasının Dımaşk'la birlikte iki büyük ilim merkezinden biri olan Kahire'nin hadis ilmi ve tarihiyle alakalı başlıca unsurları yaklaşık yüz otuz yıllık bir kesitte ele alınmaktadır. Hadis eğitiminin bütün merhaleleriyle verildiği kurumlar, bu kurumlarda bulunan kadrolar ve bunlara atanan başta muhaddisler olmak üzere tüm görevliler, kadroların babadan oğula intikal etmesiyle ortaya çıkan muhaddis aileleri gibi konular derinlemesine incelenmektedir. Ayrıca dönemin önde gelen muhaddislerinin kendi aralarındaki başlıca tartışma konuları, ulema dışındaki halkın hadis algısı ve dokuzuncu yüzyılda hâlâ önemini koruyan rihleler de kitapta kendine yer bulmaktadır. Bu dönemde medrese ve darülhadisler dışında yapılan hadis derslerine de işaret edilerek, hadis eğitim ve öğretiminde kurumsallaşmanın zirve noktası olan dokuzuncu/on beşinci asırda hadisin sadece kurumlarda öğretilmediği, kurum dışı hadis eğitim öğretiminin hala yaygın biçimde devam ettiği de gösterilmektedir.