Günümüzde, tüketim çılgınlığına karşı durma, arzuları frenleme, ahlaki zaafları tamir etme ve insan sevgisi gibi konularda, tasavvuf perspektifine şiddetle ihtiyaç vardır. Tasavvuf, insan-ı kamil olma yolunda, insan iç dünyasını tel tel çözerek yeniden inşa etmeye çalışan bir hal ilmidir. Bu yeniden inşa sırasında insan, benlik, ahlak ve varlık konularına, alışılmış gündelik kalıplardakinden farklı, yeni tanımlar getirir. İşte bütün bu süreç ve tanımlar tasavvuf terimleriyle ifade edilmektedir. Dolayısıyla bu dünyayı tanımak, tasavvuf terimlerine vakıf olmayı gerektirir.
Elinizdeki çalışma, Muhasibi'nin Riaye'sinden Kuşeyri'nin Risale'sine, Gazali'nin İhya'sından İbn Arabi'nin Fütuhat'ına, Mevlana'nın Mesnevi'sinden İmam Rabbani'nin Mektübat'ına ve Gümüşhanevi'nin Cami‘i'l-usül'una kadar temel tasavvuf kaynaklarından alınan metinlerden oluşuyor. Böylelikle bu terimleri sistemli bir tarzda gözden geçirme imkanı sunuluyor.
Bu vesile ile sûfiler, yüzyıllar ötesinden günümüz insanına sesleniyor...
Günümüzde, tüketim çılgınlığına karşı durma, arzuları frenleme, ahlaki zaafları tamir etme ve insan sevgisi gibi konularda, tasavvuf perspektifine şiddetle ihtiyaç vardır. Tasavvuf, insan-ı kamil olma yolunda, insan iç dünyasını tel tel çözerek yeniden inşa etmeye çalışan bir hal ilmidir. Bu yeniden inşa sırasında insan, benlik, ahlak ve varlık konularına, alışılmış gündelik kalıplardakinden farklı, yeni tanımlar getirir. İşte bütün bu süreç ve tanımlar tasavvuf terimleriyle ifade edilmektedir. Dolayısıyla bu dünyayı tanımak, tasavvuf terimlerine vakıf olmayı gerektirir.
Elinizdeki çalışma, Muhasibi'nin Riaye'sinden Kuşeyri'nin Risale'sine, Gazali'nin İhya'sından İbn Arabi'nin Fütuhat'ına, Mevlana'nın Mesnevi'sinden İmam Rabbani'nin Mektübat'ına ve Gümüşhanevi'nin Cami‘i'l-usül'una kadar temel tasavvuf kaynaklarından alınan metinlerden oluşuyor. Böylelikle bu terimleri sistemli bir tarzda gözden geçirme imkanı sunuluyor.
Bu vesile ile sûfiler, yüzyıllar ötesinden günümüz insanına sesleniyor...