Slavoj Zizek'in Encore için seçtiği popüler kültür metinlerinden oluşan "Bilinmeyen Bilinenler" adlı küçük kitaplar serisinden yayınlanan Mimari Paralaks'ta dış ve içeri arasındaki boşluğu mimarinin nasıl çok amaçlı, eşitlikçi görünüm altında doldurmaya çalıştığı tartışılıyor.
Zizek zamanımızın gösteri merkezlerinin, AVM'lerinin aslında şehrin "artıklarının" dışlandığı ütopik mekanlar olduğunu, her ne kadar eşitlikçi görünse de bu mekanlara erişimin gizlice filtrelendirildiğini ileri sürer. Bu alanların görkemli yüce özelliklerinin arkasında tabii ki kapitalist ticaret zihniyeti yatmaktadır.
Zizek şöyle sonlar:
"Hayallerimi ayaklarının altına serdim,
Usul usul yürü,
Hayallerimin üzerinde yürüyorsun çünkü."
William Butler Yeat'in bu dizeleri mimariye de gönderme yapar; en nihayetinde benim mimariye uyarım şudur: Planlarınızı yaptığınızda yumuşak adımlar atın, çünkü sizin binalarınızda yürüyüp onlara bakacak insanların hayalleri üzerinde yürüyorsunuz.
Slavoj Zizek'in Encore için seçtiği popüler kültür metinlerinden oluşan "Bilinmeyen Bilinenler" adlı küçük kitaplar serisinden yayınlanan Mimari Paralaks'ta dış ve içeri arasındaki boşluğu mimarinin nasıl çok amaçlı, eşitlikçi görünüm altında doldurmaya çalıştığı tartışılıyor.
Zizek zamanımızın gösteri merkezlerinin, AVM'lerinin aslında şehrin "artıklarının" dışlandığı ütopik mekanlar olduğunu, her ne kadar eşitlikçi görünse de bu mekanlara erişimin gizlice filtrelendirildiğini ileri sürer. Bu alanların görkemli yüce özelliklerinin arkasında tabii ki kapitalist ticaret zihniyeti yatmaktadır.
Zizek şöyle sonlar:
"Hayallerimi ayaklarının altına serdim,
Usul usul yürü,
Hayallerimin üzerinde yürüyorsun çünkü."
William Butler Yeat'in bu dizeleri mimariye de gönderme yapar; en nihayetinde benim mimariye uyarım şudur: Planlarınızı yaptığınızda yumuşak adımlar atın, çünkü sizin binalarınızda yürüyüp onlara bakacak insanların hayalleri üzerinde yürüyorsunuz.