Ilan Pappe'ye göre, Ortadoğu'yu anlamak, insanları ve onlarınduygularını, motivasyonlarını, kültürlerini anlamaktan geçiyor. Bugünekadar Ortadoğu üzerine çalışan çoğu akademisyenin aksine, o,odağına bölgenin ekonomik ya da siyasal konumunu almıyor. Sömürgedönemleri, İsrail Filistin çatışması, İran İslam Devrimi, petrol savaşlarıgibi Ortadoğu'yu derinden etkileyen olayları insan ve kültür merkezlibir yaklaşımla ele alıyor, geri planda kalmış, dışlanmış, görmezdengelinmiş kesimlerin ve kültürlerin izini sürüyor. Ortadoğu'nun kırsaltarihini, kent tarihini, kültürünü, sanatını, kadınların mücadelelerinititizlikle inceliyor, siyasal İslam'ın bölgedeki rolünü vurgularken birtarihçi temkinliliğiyle kesin sonuçlara varmaktan kaçınıyor, bu tarihselcoğrafyaya “anlayarak” bakmanın imkânı üzerinde duruyor.
“[…] duygularla ilgilenmenin bir yolunu bulmalıyız –hem kendimizinhem de çalıştığımız insanların çünkü duygular, Ortadoğu'dahalihazırda gözlemleyip tanık olduğumuz görüntüden çok daha tesirli.
Bu duygular Said'in üzerinde durduğu milli duygular kadar güçlü;onları başka insanların sefaleti, trajedisi ya da baskı altındaoluşuyla ilgili analizlerimizin bir parçası olarak düşünmeliyiz.Kendinizi anlamazsanız hiçbir zaman doğru düzgün bir çözümlemeyapamazsınız; kaçırdığınız duygusal unsur inanılmaz bir insandevriminin arkasında yatan esas faktörse kâğıda dönüşen ormanlarayazık olur, böylece akademisyenler de Ortadoğu'da ne olduğunu boşyere açıklamaya çalışır.”
- Ilan Pappe
Ilan Pappe'ye göre, Ortadoğu'yu anlamak, insanları ve onlarınduygularını, motivasyonlarını, kültürlerini anlamaktan geçiyor. Bugünekadar Ortadoğu üzerine çalışan çoğu akademisyenin aksine, o,odağına bölgenin ekonomik ya da siyasal konumunu almıyor. Sömürgedönemleri, İsrail Filistin çatışması, İran İslam Devrimi, petrol savaşlarıgibi Ortadoğu'yu derinden etkileyen olayları insan ve kültür merkezlibir yaklaşımla ele alıyor, geri planda kalmış, dışlanmış, görmezdengelinmiş kesimlerin ve kültürlerin izini sürüyor. Ortadoğu'nun kırsaltarihini, kent tarihini, kültürünü, sanatını, kadınların mücadelelerinititizlikle inceliyor, siyasal İslam'ın bölgedeki rolünü vurgularken birtarihçi temkinliliğiyle kesin sonuçlara varmaktan kaçınıyor, bu tarihselcoğrafyaya “anlayarak” bakmanın imkânı üzerinde duruyor.
“[…] duygularla ilgilenmenin bir yolunu bulmalıyız –hem kendimizinhem de çalıştığımız insanların çünkü duygular, Ortadoğu'dahalihazırda gözlemleyip tanık olduğumuz görüntüden çok daha tesirli.
Bu duygular Said'in üzerinde durduğu milli duygular kadar güçlü;onları başka insanların sefaleti, trajedisi ya da baskı altındaoluşuyla ilgili analizlerimizin bir parçası olarak düşünmeliyiz.Kendinizi anlamazsanız hiçbir zaman doğru düzgün bir çözümlemeyapamazsınız; kaçırdığınız duygusal unsur inanılmaz bir insandevriminin arkasında yatan esas faktörse kâğıda dönüşen ormanlarayazık olur, böylece akademisyenler de Ortadoğu'da ne olduğunu boşyere açıklamaya çalışır.”
- Ilan Pappe