Muğni'l Tullab Tercümesi (Ciltli)

Stok Kodu:
9786056344015
Boyut:
17.00x24.00
Sayfa Sayısı:
326
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2017
Çeviren:
Mehmet Ali Arslan
Kapak Türü:
Ciltli
Kağıt Türü:
Şamua
Dili:
Türkçe Arapça
Kategori:
%25 indirimli
60,00
60,00
9786056344015
480241
Muğni'l Tullab Tercümesi (Ciltli)
Muğni'l Tullab Tercümesi (Ciltli)
60.00

Arapça Dil eğitimine Yardımcı Ders Kitabı

Mantık sözcüğü Arapçada söylemek, konuşmak, dile getirmek anlamlarına gelen n-t-k kökünden türetilmiştir. Sözcüğün batı dillerindeki tüm karşılıkları ise Lagos sözcüğünden gelir.

Lagos; akıl, düşünme, yasa, düzen, söz vb. anlamları içerir. Mantık sözcüğü lagos sözcüğünün içerdiği bu anlamlardan söz anlamı esas alınarak Arapçaya girmiştir. Istılahı olarak mantık uygulama olarak iki manaya gelir. Evvela mantıksal düşünme, doğru düşünme adları verilen bir düşünme tarzının adıdır. Mantığın kurucusu yunan filozofu Aristoteles'tir. Ancak Aristo mantığın bulucusu değildir. Aristo, kendisinden önce henüz mantığın sözü edilmeden ortaya konulmuş olan dağınık olan bilgi ve sorunları irdeleyip işleyerek mantığı bir sistem haline getiren kişidir.

Arapça Dil eğitimine Yardımcı Ders Kitabı

Mantık sözcüğü Arapçada söylemek, konuşmak, dile getirmek anlamlarına gelen n-t-k kökünden türetilmiştir. Sözcüğün batı dillerindeki tüm karşılıkları ise Lagos sözcüğünden gelir.

Lagos; akıl, düşünme, yasa, düzen, söz vb. anlamları içerir. Mantık sözcüğü lagos sözcüğünün içerdiği bu anlamlardan söz anlamı esas alınarak Arapçaya girmiştir. Istılahı olarak mantık uygulama olarak iki manaya gelir. Evvela mantıksal düşünme, doğru düşünme adları verilen bir düşünme tarzının adıdır. Mantığın kurucusu yunan filozofu Aristoteles'tir. Ancak Aristo mantığın bulucusu değildir. Aristo, kendisinden önce henüz mantığın sözü edilmeden ortaya konulmuş olan dağınık olan bilgi ve sorunları irdeleyip işleyerek mantığı bir sistem haline getiren kişidir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat