Muhayyel 13. Sayısıyla Sizlerle
Dergimiz Hasan Aycın çizgisiyle başlıyor.Osman Bayraktar, “İnsanın Fıtratı Fıtratın Edebiyatı”, Aykut Ertuğrul “Tuhaf Zamanlarda Öykü” denemeleriyle yeni sayımıza katkıda bulundular.Mayıs sayımızın öykücüleri: Aynur Dilber, Derya Kuru, Esra Erman, Cemal Şakar, Erhan Genç. Ayrıca Umut Başar, Muhammed Beymenbeygi'nin “Alkarısı” isimli öyküsünü Farsçadan çevirdi.Makrokozmos Öyküleri'nde Güray Süngü, “Sosyal Leşleşme” öyküsüyle yer aldı. Dünya Romanı Kitaplığı'nda Necip Tosun, Michel Butor'un Değişme romanını odağına alarak 1950'lerde savaş sonrası nesil arasında yaygınlaşan ve ağırlıklı olarak geleneksel roman anlayışına karşı çıkan yazarların romanlarındaki benzerliklerin oluşturduğu akım olan Yeni Roman ve temsilcilerini irdeledi.
Söyleşi sayfamızda Güray Süngü, son kitabı Behçet Bey Neden Gülümsedi? ile okuruna yeniden merhaba diyen Abdullah Harmancı ile konuştu: “Keşke dünya edebiyatına ve dünya edebiyat bilimine “keramet öyküsü” diye bir kavram hediye edebilseydik. Benim keramet öyküsü dediğim şeye muhtemelen herhangi bir edebiyat okuru “büyülü gerçekçilik” deyip geçecektir. Kendimize mahsus olguları başkalarının diliyle tanımlamak gibi özgüvensiz hallerimiz var. Fantastik üzerine düşünürken veya yazarken, bize ait medeni hayatımızın bir uzantısı olarak meseleye bakabilseydik, bizim de fantastiğimiz var kuşkusuz.”
Kadir Daniş, “Derin Yazmak, Derin Okumak / Babil'e Dönüş'te Kelime Tercihleri” adlı incelemesinde Scott Fitzgerald'ın Babil'e Dönüş isimli uzun öyküsündeki kelime tercihleri üstünden kısa bir derin okuma denemesi yapıyor.Murat Güzel, Şiir Okuma Günlüğü devam ediyor: ‘Kelime'nin Dirilişi. Ahmet Sarı, Sebeb-i Telif'ini yazdı: “Varlığı Bir Nar Gibi Açarak Yazmak”. Oktay Yivli'nin sürdürdüğü Kurmaca Sözlüğü'nde “Anlatılarda Açılış”ı okuyoruz. Handan Acar Yıldız, Deklanşörün Sesi'nde “Günceli Güne Hapsetmeden Anlatabilme ve “Açılım” diyor.
Kitaplık bölümümüzde önemli ve yeni kitaplara yer vermeye devam ediyoruz.Ayşegül Özdoğan, Bilgin Güngör'ün Postkolonyalizm ve Edebiyat; Suavi Kemal Yazgıç, Tuncay Birkan'ın Dünya ile Devlet Arasında Türk Muharriri; Hüseyin Cömert, Yunus Emre Özsaray'ın Hikayeden Öyküye Toplumsal Değişim; Rüya Bağ, Claudio Morandini'nin Taşlar kitaplarını değerlendirdiler.
Yeni sayımızda buluşmak ümidiyle.
Muhayyel 13. Sayısıyla Sizlerle
Dergimiz Hasan Aycın çizgisiyle başlıyor.Osman Bayraktar, “İnsanın Fıtratı Fıtratın Edebiyatı”, Aykut Ertuğrul “Tuhaf Zamanlarda Öykü” denemeleriyle yeni sayımıza katkıda bulundular.Mayıs sayımızın öykücüleri: Aynur Dilber, Derya Kuru, Esra Erman, Cemal Şakar, Erhan Genç. Ayrıca Umut Başar, Muhammed Beymenbeygi'nin “Alkarısı” isimli öyküsünü Farsçadan çevirdi.Makrokozmos Öyküleri'nde Güray Süngü, “Sosyal Leşleşme” öyküsüyle yer aldı. Dünya Romanı Kitaplığı'nda Necip Tosun, Michel Butor'un Değişme romanını odağına alarak 1950'lerde savaş sonrası nesil arasında yaygınlaşan ve ağırlıklı olarak geleneksel roman anlayışına karşı çıkan yazarların romanlarındaki benzerliklerin oluşturduğu akım olan Yeni Roman ve temsilcilerini irdeledi.
Söyleşi sayfamızda Güray Süngü, son kitabı Behçet Bey Neden Gülümsedi? ile okuruna yeniden merhaba diyen Abdullah Harmancı ile konuştu: “Keşke dünya edebiyatına ve dünya edebiyat bilimine “keramet öyküsü” diye bir kavram hediye edebilseydik. Benim keramet öyküsü dediğim şeye muhtemelen herhangi bir edebiyat okuru “büyülü gerçekçilik” deyip geçecektir. Kendimize mahsus olguları başkalarının diliyle tanımlamak gibi özgüvensiz hallerimiz var. Fantastik üzerine düşünürken veya yazarken, bize ait medeni hayatımızın bir uzantısı olarak meseleye bakabilseydik, bizim de fantastiğimiz var kuşkusuz.”
Kadir Daniş, “Derin Yazmak, Derin Okumak / Babil'e Dönüş'te Kelime Tercihleri” adlı incelemesinde Scott Fitzgerald'ın Babil'e Dönüş isimli uzun öyküsündeki kelime tercihleri üstünden kısa bir derin okuma denemesi yapıyor.Murat Güzel, Şiir Okuma Günlüğü devam ediyor: ‘Kelime'nin Dirilişi. Ahmet Sarı, Sebeb-i Telif'ini yazdı: “Varlığı Bir Nar Gibi Açarak Yazmak”. Oktay Yivli'nin sürdürdüğü Kurmaca Sözlüğü'nde “Anlatılarda Açılış”ı okuyoruz. Handan Acar Yıldız, Deklanşörün Sesi'nde “Günceli Güne Hapsetmeden Anlatabilme ve “Açılım” diyor.
Kitaplık bölümümüzde önemli ve yeni kitaplara yer vermeye devam ediyoruz.Ayşegül Özdoğan, Bilgin Güngör'ün Postkolonyalizm ve Edebiyat; Suavi Kemal Yazgıç, Tuncay Birkan'ın Dünya ile Devlet Arasında Türk Muharriri; Hüseyin Cömert, Yunus Emre Özsaray'ın Hikayeden Öyküye Toplumsal Değişim; Rüya Bağ, Claudio Morandini'nin Taşlar kitaplarını değerlendirdiler.
Yeni sayımızda buluşmak ümidiyle.