Muhayyel, Hasan Aycın'dan bir çizgi ile merhaba diyor.
Cemal Şakar “Ortak Uzlaşı Alanında Toplanmak” ile Hatice Bildirici' “Okumaya Kaçmak” denemeleriyle ilk sayfalarda okuru karşılıyor.
Mart sayımızda Mahmut Coşkun, “Bir Aşk Hikâyesi Değildir”; Gülhan Tuba Çelik, “Kapılarda”; Yunus Meşe, “Kırmızı Öfke” ve Yusuf İdris, “Kadife Sesli” öyküleriyle yer aldılar. Mısır öyküsünün öncülerinden olan Yusuf İdris'in öyküsünü Arapçadan Hayriye Kırtay çevirdi.
Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı'nda “Edebiyatta Distopyanın Biçimlenişi”ni George Orwell'in Bin Dokuz Yüz Seksen Dört adlı romanı üzerinden ele alıyor.
Söyleşi sayfamızda Suavi Kemal Yazgıç, Ali Emre ile konuştu: “Şair İnsanlarla Göz Temasını Korumalı”
“Şiir yazmaya başladığım 80'li yılların sonlarında, lirik şiir daha baskındı. Onun, o tür okumaların etkisi de olmuştur muhakkak. Sürece bağlı olarak, öfkenin birikmesi söz konusu bir de. Bakışın, öğrenmenin, etkilenmenin derinleşmesi ve çoğalması, sorumluluk duygusunun ve tanıklık bilincinin kökleşmesi söz konusu. Beklentilerin, umutların yeni karşılaşmalara bağlı olarak yeni kaygı ve sancılara büründüğünü de eklemek gerekiyor.”
Ertan Örgen, “Politik Görme Açısından Baba” ile bana figürünün romanla ele alınış tarzını inceliyor.
Mehmet Narlı Eleştirinin Eleştirisi'ni sürdürüyor: “Garip Neye Niçin Karşı”
Abdullah Harmancı, Sebeb-İ Telif'ini anlatıyor: “Ne İçin?”
Handan Acar Yıldız, Deklanşörün Sesi'ne “Oğuz Atay'a Dair Minör Bir Okuma (Olric Ne Söyler?)” ile devam ederken Nihal Fırat Özdemir, “Pieter Bruegel'in Dönemini Seyre Dalmak” adlı incelemesiyle bu sayımıza katkıda bulunuyor.
Muhayyel kitaplıkta yeni ve önemli kitapları gündeme getirmeye devam ediyoruz.
Uygar Atasoy, Juan Marse'nin Şanghay Büyüsü;
Rüya Nar, Erlend Loe'nun Kadının Fendi;
Hüveyda Çoban, Adige Batur'un Kumkertişin Kalbi kitaplarını ele aldılar.
Muhayyel, Hasan Aycın'dan bir çizgi ile merhaba diyor.
Cemal Şakar “Ortak Uzlaşı Alanında Toplanmak” ile Hatice Bildirici' “Okumaya Kaçmak” denemeleriyle ilk sayfalarda okuru karşılıyor.
Mart sayımızda Mahmut Coşkun, “Bir Aşk Hikâyesi Değildir”; Gülhan Tuba Çelik, “Kapılarda”; Yunus Meşe, “Kırmızı Öfke” ve Yusuf İdris, “Kadife Sesli” öyküleriyle yer aldılar. Mısır öyküsünün öncülerinden olan Yusuf İdris'in öyküsünü Arapçadan Hayriye Kırtay çevirdi.
Necip Tosun, Dünya Romanı Kitaplığı'nda “Edebiyatta Distopyanın Biçimlenişi”ni George Orwell'in Bin Dokuz Yüz Seksen Dört adlı romanı üzerinden ele alıyor.
Söyleşi sayfamızda Suavi Kemal Yazgıç, Ali Emre ile konuştu: “Şair İnsanlarla Göz Temasını Korumalı”
“Şiir yazmaya başladığım 80'li yılların sonlarında, lirik şiir daha baskındı. Onun, o tür okumaların etkisi de olmuştur muhakkak. Sürece bağlı olarak, öfkenin birikmesi söz konusu bir de. Bakışın, öğrenmenin, etkilenmenin derinleşmesi ve çoğalması, sorumluluk duygusunun ve tanıklık bilincinin kökleşmesi söz konusu. Beklentilerin, umutların yeni karşılaşmalara bağlı olarak yeni kaygı ve sancılara büründüğünü de eklemek gerekiyor.”
Ertan Örgen, “Politik Görme Açısından Baba” ile bana figürünün romanla ele alınış tarzını inceliyor.
Mehmet Narlı Eleştirinin Eleştirisi'ni sürdürüyor: “Garip Neye Niçin Karşı”
Abdullah Harmancı, Sebeb-İ Telif'ini anlatıyor: “Ne İçin?”
Handan Acar Yıldız, Deklanşörün Sesi'ne “Oğuz Atay'a Dair Minör Bir Okuma (Olric Ne Söyler?)” ile devam ederken Nihal Fırat Özdemir, “Pieter Bruegel'in Dönemini Seyre Dalmak” adlı incelemesiyle bu sayımıza katkıda bulunuyor.
Muhayyel kitaplıkta yeni ve önemli kitapları gündeme getirmeye devam ediyoruz.
Uygar Atasoy, Juan Marse'nin Şanghay Büyüsü;
Rüya Nar, Erlend Loe'nun Kadının Fendi;
Hüveyda Çoban, Adige Batur'un Kumkertişin Kalbi kitaplarını ele aldılar.