Ağustos sayımızı yazarlarımızdan Asım Gültekin'in vefatının hüznü ve şaşkınlığı içinde yayına hazırladık. Merhuma Allah'tan rahmet, yakınlarına ve sevdiklerine başsağlığı diliyoruz.
Muhayyel, Hasan Aycın'ın çizgisi ile okura merhaba diyor.
Mahmut Coşkun, “Yazı Ahlâkının Serencamı” ve Gülsena Afra Ersan “Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Dile Gelmek” başlıklı denemeleriyle ilk sayfalarda yerini alıyor.
Bu sayının öykücüleri “Tersine Rüzgarlar” ile Saliha Ferşadoğlu İlhan, “Kovid–19 Sorgu Odası” ile Selvigül Kandoğmuş Şahin, “Meseller” ile Kadir Daniş, “Suya Yazgılı Öyküler” ile Abdullah Yıldırım, “Bir Mezarlık Soruşturması” ile Zeynep Şule Kaya.
Rasim Özdenören, kardeşi merhum Alaeddin Özdenören'in şiir anlayışını masaya yatırdığı “Alaeddin'in Şiiri” başlıklı yazısında, aynı zamanda 1950'li yıllarının edebiyat dünyasına da ışık tutuyor. Özdenören'in şiirine isimler, dergiler, yönelişler, mekânlar eşliğinde bakıyor.
Hayrettin Orhanoğlu, İlhan Berk, Cahit Zarifoğlu, Attila İlhan, Tuğrul Tanyol, Güven Turan, Gülten Akın ve Lale Müldür'ün şiirlerini odağına aldığı bu ayın İmge Atlası'nda “İçimizdeki Yabancı: Korku”yu inceliyor.
Ağustos sayımızda Suavi Kemal Yazgıç, Aykut Ertuğrul ile söyleşti: “Zaman ırmağı hızla akadururken, bir Müslüman'dan ne kadar hangi büyüklükte taş koparabilir? Yüzümüzü döndüğümüz bu ırmağa sırtımızı dönmemiz gereken an, hangi andır? Hatta bu ırmaktan çıkmamız gereken an?”
Feyza Kartopu, “Kendi Mağarasında İki Yaşam ve İki Ölüm” başlıklı yazısında Emile Zola'nın Nasıl Ölünür isimli yapıtının ilk öyküsüyle, Tolstoy'un İvan İlyiç'in Ölümü adlı eseri komparatistik edebiyat çerçevesince inceliyor.
Ayşegül Özdoğan, 1990 yılında Cambridge Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği Tanner Konferansları'ndaki konuşmalar etrafında “Umberto Eco'nun Duvarlarında Aşırı Yorumun Sınırları”nı irdeliyor.
Bu ay, Sebeb-i Telif dizisinin konuğu Hüseyin Ahmet Çelik: “Yok Yere Bir Otobiyografiye Giriş Denemesinden Sebeb-i Telif Çıkarmak”
Hicran Karatay, J. D. Salinger'ın Dokuz Öykü'sünde yer alan “Muz Balıkları İçin Mükemmel Bir Gün” öyküsünü masaya yatırıyor: “Muz Balıklarının Bilindik Hikâyesi Üzerine”
Sercan Ceylan, Türkçede Ölçekler adıyla yayımlanan öykülerin sahibi Cesar Vallejo'yu ele aldığı yazısının ikinci bölümüyle aramızda: “Güney Amerika'da Karanlık Süngü: Perulu Şair Vallejo Ve Öyküleri – II”
İbrahim Atlı, “İhsan Oktay Anar'ın Galîz Kahraman Adlı Eserinde Postmodern Yaklaşımlar ve Yeni Bir Söylem” başlıklı incelemesiyle dergimize katkıda bulunuyor.
Kitaplık bölümünde, Abdulkadır Üstündağ, Merve Yaylacık'ın Baktığın Suya; Hasan Hakan Boyraz, Engin Elman'ın Afrika'nın Yapayalnız Lalesi; Uygar Atasoy, Bora Abdo'nun Hayâli'nin Tesadüfleri kitaplarını değerlendirdiler.
Ağustos sayımızı yazarlarımızdan Asım Gültekin'in vefatının hüznü ve şaşkınlığı içinde yayına hazırladık. Merhuma Allah'tan rahmet, yakınlarına ve sevdiklerine başsağlığı diliyoruz.
Muhayyel, Hasan Aycın'ın çizgisi ile okura merhaba diyor.
Mahmut Coşkun, “Yazı Ahlâkının Serencamı” ve Gülsena Afra Ersan “Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Dile Gelmek” başlıklı denemeleriyle ilk sayfalarda yerini alıyor.
Bu sayının öykücüleri “Tersine Rüzgarlar” ile Saliha Ferşadoğlu İlhan, “Kovid–19 Sorgu Odası” ile Selvigül Kandoğmuş Şahin, “Meseller” ile Kadir Daniş, “Suya Yazgılı Öyküler” ile Abdullah Yıldırım, “Bir Mezarlık Soruşturması” ile Zeynep Şule Kaya.
Rasim Özdenören, kardeşi merhum Alaeddin Özdenören'in şiir anlayışını masaya yatırdığı “Alaeddin'in Şiiri” başlıklı yazısında, aynı zamanda 1950'li yıllarının edebiyat dünyasına da ışık tutuyor. Özdenören'in şiirine isimler, dergiler, yönelişler, mekânlar eşliğinde bakıyor.
Hayrettin Orhanoğlu, İlhan Berk, Cahit Zarifoğlu, Attila İlhan, Tuğrul Tanyol, Güven Turan, Gülten Akın ve Lale Müldür'ün şiirlerini odağına aldığı bu ayın İmge Atlası'nda “İçimizdeki Yabancı: Korku”yu inceliyor.
Ağustos sayımızda Suavi Kemal Yazgıç, Aykut Ertuğrul ile söyleşti: “Zaman ırmağı hızla akadururken, bir Müslüman'dan ne kadar hangi büyüklükte taş koparabilir? Yüzümüzü döndüğümüz bu ırmağa sırtımızı dönmemiz gereken an, hangi andır? Hatta bu ırmaktan çıkmamız gereken an?”
Feyza Kartopu, “Kendi Mağarasında İki Yaşam ve İki Ölüm” başlıklı yazısında Emile Zola'nın Nasıl Ölünür isimli yapıtının ilk öyküsüyle, Tolstoy'un İvan İlyiç'in Ölümü adlı eseri komparatistik edebiyat çerçevesince inceliyor.
Ayşegül Özdoğan, 1990 yılında Cambridge Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği Tanner Konferansları'ndaki konuşmalar etrafında “Umberto Eco'nun Duvarlarında Aşırı Yorumun Sınırları”nı irdeliyor.
Bu ay, Sebeb-i Telif dizisinin konuğu Hüseyin Ahmet Çelik: “Yok Yere Bir Otobiyografiye Giriş Denemesinden Sebeb-i Telif Çıkarmak”
Hicran Karatay, J. D. Salinger'ın Dokuz Öykü'sünde yer alan “Muz Balıkları İçin Mükemmel Bir Gün” öyküsünü masaya yatırıyor: “Muz Balıklarının Bilindik Hikâyesi Üzerine”
Sercan Ceylan, Türkçede Ölçekler adıyla yayımlanan öykülerin sahibi Cesar Vallejo'yu ele aldığı yazısının ikinci bölümüyle aramızda: “Güney Amerika'da Karanlık Süngü: Perulu Şair Vallejo Ve Öyküleri – II”
İbrahim Atlı, “İhsan Oktay Anar'ın Galîz Kahraman Adlı Eserinde Postmodern Yaklaşımlar ve Yeni Bir Söylem” başlıklı incelemesiyle dergimize katkıda bulunuyor.
Kitaplık bölümünde, Abdulkadır Üstündağ, Merve Yaylacık'ın Baktığın Suya; Hasan Hakan Boyraz, Engin Elman'ın Afrika'nın Yapayalnız Lalesi; Uygar Atasoy, Bora Abdo'nun Hayâli'nin Tesadüfleri kitaplarını değerlendirdiler.