Muhsin Ertuğrul'un sineması, Türk sinemasında bir aşamadır. Nasıl Ertuğrul'dan öncekilerin çabaları 'pirimitif' niteliğine rağmen sinemayı bir aşamaya getirmişlerse, Tiyatrocular Dönemi'nin (1922-1938) tek ustası olan Muhsin Ertuğrul'un sineması da sinema tarihimizde büyük önem taşımaktadır. Bütün dönemlerinde çevirdiği 30 filmden en çok tutulanları olan Aysel, Bataklı Damın Kızı ile Bir Millet Uyanıyor ve Ateşten Gömlek'i anmak bile bu yargımızın isabetli olduğunu gösterir. 'Bir örnek adam' olarak bize tiyatroyi getirip sevdiren odur; sinema ve tiyatroda disiplinli ve tutarlı çalışmayı uygulayan odur; sinema ve tiyatro seyircisini yaratan da odur...
Muhsin Ertuğrul'un sineması, Türk sinemasında bir aşamadır. Nasıl Ertuğrul'dan öncekilerin çabaları 'pirimitif' niteliğine rağmen sinemayı bir aşamaya getirmişlerse, Tiyatrocular Dönemi'nin (1922-1938) tek ustası olan Muhsin Ertuğrul'un sineması da sinema tarihimizde büyük önem taşımaktadır. Bütün dönemlerinde çevirdiği 30 filmden en çok tutulanları olan Aysel, Bataklı Damın Kızı ile Bir Millet Uyanıyor ve Ateşten Gömlek'i anmak bile bu yargımızın isabetli olduğunu gösterir. 'Bir örnek adam' olarak bize tiyatroyi getirip sevdiren odur; sinema ve tiyatroda disiplinli ve tutarlı çalışmayı uygulayan odur; sinema ve tiyatro seyircisini yaratan da odur...