Önsöz'den...
İnsanoğlunu yaratan Allah (c.c); onu tertemiz islam fıtratı üzere yarattığı gibi onu, diğer canlılardan farklı kılan, iyi ile kötüyü, faydalı ile zararlıyı kendisine gösteren aklı; dilerse kötülük yapabilmesi ve günah işleyebilmesi için de duyguları ve nefsi benliğine nakşetmiştir.
Buna ilave olarak, şeytanı da ona musallat edip, kötülük ve rezalet yollarını ona cazip göstermesine müsade etmiştir.
Kendi lütfü ve ihsanı olarak ona, saadet ve bahtiyarlık yolunu göstermesi için de kitaplarını; onların tatbikatını yapmak üzere de peygamberlerini ona yardımcı kılmıştır. Dolayısıyla, bu her iki istidada sahip kılınan insanoğlu bu yapısıyla, şu dünya sathında imtihan olmakta, hür iradesiyle dilediği secimi yaparak, kendi tatbikatıyla niyetini ortaya çıkararak kendisini ispatlamaktadır.
Önsöz'den...
İnsanoğlunu yaratan Allah (c.c); onu tertemiz islam fıtratı üzere yarattığı gibi onu, diğer canlılardan farklı kılan, iyi ile kötüyü, faydalı ile zararlıyı kendisine gösteren aklı; dilerse kötülük yapabilmesi ve günah işleyebilmesi için de duyguları ve nefsi benliğine nakşetmiştir.
Buna ilave olarak, şeytanı da ona musallat edip, kötülük ve rezalet yollarını ona cazip göstermesine müsade etmiştir.
Kendi lütfü ve ihsanı olarak ona, saadet ve bahtiyarlık yolunu göstermesi için de kitaplarını; onların tatbikatını yapmak üzere de peygamberlerini ona yardımcı kılmıştır. Dolayısıyla, bu her iki istidada sahip kılınan insanoğlu bu yapısıyla, şu dünya sathında imtihan olmakta, hür iradesiyle dilediği secimi yaparak, kendi tatbikatıyla niyetini ortaya çıkararak kendisini ispatlamaktadır.