Ben bu risalede namazı terk edenin kafir olduğunu söyleyen kimselerin bütün delillerini toplamayı hedeflemedim. Benim maksadım sadece namazı terk edenin küfründe sahabenin icma ettiğini zikreden rivayetlerdir ve bu rivayetleri başka bir yönden değil, hadis ve usul yönünden incelemektedir. Netice olarak bu konuda sahabenin icma etmiş olmaları bir yana, sahabilerden hiç kimseden namazı terk edenin kafir olduğuna dair sahih yolla gelen bir sözün olmadığı benim için açıklığa kavuşmuş bulunmaktadır.
Ben bu risalede namazı terk edenin kafir olduğunu söyleyen kimselerin bütün delillerini toplamayı hedeflemedim. Benim maksadım sadece namazı terk edenin küfründe sahabenin icma ettiğini zikreden rivayetlerdir ve bu rivayetleri başka bir yönden değil, hadis ve usul yönünden incelemektedir. Netice olarak bu konuda sahabenin icma etmiş olmaları bir yana, sahabilerden hiç kimseden namazı terk edenin kafir olduğuna dair sahih yolla gelen bir sözün olmadığı benim için açıklığa kavuşmuş bulunmaktadır.