Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış

Stok Kodu:
9789756415337
Boyut:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı:
304
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2013-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%20 indirimli
28,00
28,00
9789756415337
442131
Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış
Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış
28.00

Bazı kardeşlerim bana, Ata b. Abdullatif Ahmed'e ait olan “Fethun mine'l-Azizi'l--Gaffâr bi İsbati enne Tarike's-Salati Leyse mine'l-Küffar” (Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış) adlı bir kitap gösterdiler. Bundan dolayı çok sevindim ve okuduktan sonra da mutluluğum daha da arttı. Bazı bölümlerini inceledim. İlmi üslubu ve farklı delilleri çözüme kavuştururken takip ettiği yok dikkatimi çekti. Bunlardan en önemlisi de hadislerin tahricini yapmış olması, tarik ve şahitlerini araştırarak sahihini zayıfından ayırmasıdır. Böylece de zayıf olanlar terk edilmiş ve sabit olanlara itimat edilmiş olur.

Daha sonra da delil olacaklarla istidlal etmiş ve diğerlerine cevaplarını sunmuştur. İşte müellif kardeşin yaptığı budur. O, diğer bir kısım müelliflerin, sahih olanı araştırmadan kendilerini destekleyen her bilgiyi kitaplarına doldurdukları gibi yapmamıştır. Nitekim kadının yüzü konusunda bana reddiye yazan Suudlu, Mısırlı ve diğer müellifler böyle davranmışlardır. Fakat Atâ kardeş ise, namazın terkini küfür görenleri reddederken ilmi bir metot uygulamış, delilleri analiz etmiş, yer verdiği leh ve aleyhte olan muhalif delillerin arasını doğru bir şekilde cem etmiştir.

Muhammed Nasıruddin el-Elbani

Bazı kardeşlerim bana, Ata b. Abdullatif Ahmed'e ait olan “Fethun mine'l-Azizi'l--Gaffâr bi İsbati enne Tarike's-Salati Leyse mine'l-Küffar” (Namazı Terkin Hükmüne Eleştirel Bakış) adlı bir kitap gösterdiler. Bundan dolayı çok sevindim ve okuduktan sonra da mutluluğum daha da arttı. Bazı bölümlerini inceledim. İlmi üslubu ve farklı delilleri çözüme kavuştururken takip ettiği yok dikkatimi çekti. Bunlardan en önemlisi de hadislerin tahricini yapmış olması, tarik ve şahitlerini araştırarak sahihini zayıfından ayırmasıdır. Böylece de zayıf olanlar terk edilmiş ve sabit olanlara itimat edilmiş olur.

Daha sonra da delil olacaklarla istidlal etmiş ve diğerlerine cevaplarını sunmuştur. İşte müellif kardeşin yaptığı budur. O, diğer bir kısım müelliflerin, sahih olanı araştırmadan kendilerini destekleyen her bilgiyi kitaplarına doldurdukları gibi yapmamıştır. Nitekim kadının yüzü konusunda bana reddiye yazan Suudlu, Mısırlı ve diğer müellifler böyle davranmışlardır. Fakat Atâ kardeş ise, namazın terkini küfür görenleri reddederken ilmi bir metot uygulamış, delilleri analiz etmiş, yer verdiği leh ve aleyhte olan muhalif delillerin arasını doğru bir şekilde cem etmiştir.

Muhammed Nasıruddin el-Elbani

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat