Nomad Diye Bir Şey Var?
Şehir-devlet kazandı. Ve öyle bir kazandı ki bir mücadele olduğu bilgisini bile tarihten yok etti. Çünkü tarih onundu, şehir-devletin yani. Nomadlarınsa coğrafyası vardı. TV'lerde kimin ne üzerine konuşmaya hakkı olduğuna baksaydık, görürdük ki gençlerin arkeolojiden söz etmesine izin var, ama sözü edilen tarih yakınlaştıkça konuşmacılar ihtiyarlaşıyor. Bu kadarı bile tarihin çirkinliğini ispatlar; şehir-devletin kuludur tarih. Natama Nomadlara bakıyor.
Turgut Uyar şiirinde “ev”e bakan Davut Yücel yazısıyla açılan Natama bu sayısında nomadlara bakıyor. Atlara tutkun Mahir Başdoğan'ın söyleşisi, havaalanlarından havaalanlarına göçen Murat Ertel'in, Azeri araştırmacı Ekber N. Necef'in, İngiliz eleştirmen Al Alvarez'in, Deleuze ve Guattari'nin yazıları konuyla ilgili söz alıyor. Işıl Eğrikavuk'un Taksim meydanına yeni bir bakış önerdiği 12. Sayının şiirlerini Mehmet Öztek, Aysu Akcan, İnanç Avadit, Enis Akın, Davut Yücel, Özgür Göreçki, Coşkan Tugay Göksu, Oğulcan Kütük, Ali Erbil, Eren Öztürk, Ömer Faruk Abacı, Devran Aramgah, Ali C. Yoksuz, Ali Dündar ve Okan Akbulut'tan okuyoruz.
Sayıda Güven Turan'la yapılmış bir söyleşi var.
Mehmet Batur, Gürkan Gür, Özgür Şahin, Sevil Tekin, Merve Yakut, Çağnam Erkmen, Hakan Kıran, Bahadır Canberk, Ubeydullah Güney ve Mustafa Orman'ın öyküleriyle katıldığı sayıda Melih Özel Ubıh, Justin Quinn, Coşkan Tugay Göksu, Alper Öz ve İlter Ok'un edebiyat/sanat üzerine yazıları yer alıyor.
Çiğdem Vitrinel'in “Yeni Türk Sinemasına” yönelik eleştirisi Gün Ayhan Utkan'ın ve Benan Aka'nın yazıları sinema hakkında. Natama'nın bu sayısında Hasan Rua Türk Ruhçuluğuna, Ömer Şenel İrlandalı Boksöre ve Göreçki internette gülme biçimlerimize, Brian Ashbee çağdaş sanat eleştirilerine bakıyorlar.
Natama bir hayat memat dergisidir,
Nomad Diye Bir Şey Var?
Şehir-devlet kazandı. Ve öyle bir kazandı ki bir mücadele olduğu bilgisini bile tarihten yok etti. Çünkü tarih onundu, şehir-devletin yani. Nomadlarınsa coğrafyası vardı. TV'lerde kimin ne üzerine konuşmaya hakkı olduğuna baksaydık, görürdük ki gençlerin arkeolojiden söz etmesine izin var, ama sözü edilen tarih yakınlaştıkça konuşmacılar ihtiyarlaşıyor. Bu kadarı bile tarihin çirkinliğini ispatlar; şehir-devletin kuludur tarih. Natama Nomadlara bakıyor.
Turgut Uyar şiirinde “ev”e bakan Davut Yücel yazısıyla açılan Natama bu sayısında nomadlara bakıyor. Atlara tutkun Mahir Başdoğan'ın söyleşisi, havaalanlarından havaalanlarına göçen Murat Ertel'in, Azeri araştırmacı Ekber N. Necef'in, İngiliz eleştirmen Al Alvarez'in, Deleuze ve Guattari'nin yazıları konuyla ilgili söz alıyor. Işıl Eğrikavuk'un Taksim meydanına yeni bir bakış önerdiği 12. Sayının şiirlerini Mehmet Öztek, Aysu Akcan, İnanç Avadit, Enis Akın, Davut Yücel, Özgür Göreçki, Coşkan Tugay Göksu, Oğulcan Kütük, Ali Erbil, Eren Öztürk, Ömer Faruk Abacı, Devran Aramgah, Ali C. Yoksuz, Ali Dündar ve Okan Akbulut'tan okuyoruz.
Sayıda Güven Turan'la yapılmış bir söyleşi var.
Mehmet Batur, Gürkan Gür, Özgür Şahin, Sevil Tekin, Merve Yakut, Çağnam Erkmen, Hakan Kıran, Bahadır Canberk, Ubeydullah Güney ve Mustafa Orman'ın öyküleriyle katıldığı sayıda Melih Özel Ubıh, Justin Quinn, Coşkan Tugay Göksu, Alper Öz ve İlter Ok'un edebiyat/sanat üzerine yazıları yer alıyor.
Çiğdem Vitrinel'in “Yeni Türk Sinemasına” yönelik eleştirisi Gün Ayhan Utkan'ın ve Benan Aka'nın yazıları sinema hakkında. Natama'nın bu sayısında Hasan Rua Türk Ruhçuluğuna, Ömer Şenel İrlandalı Boksöre ve Göreçki internette gülme biçimlerimize, Brian Ashbee çağdaş sanat eleştirilerine bakıyorlar.
Natama bir hayat memat dergisidir,