Nihayet Dergisi Sayı: 82 Ekim 2021

Stok Kodu:
3990000045213
Boyut:
16.00x24.00
Sayfa Sayısı:
120
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
Kuşe
Dili:
Türkçe
17,00
3990000045213
744898
Nihayet Dergisi Sayı: 82 Ekim 2021
Nihayet Dergisi Sayı: 82 Ekim 2021
17.00

Taliban, şimdiki hâliyle savaş sürecinde doğan bir örgüt olarak, aslında varlığını medrese ve ilim ortamlarına borçlu olmasına rağmen sadece savaşla anılmayı sürdürdü, sürdürüyor. Artık bir müderrisler ve öğrenciler topluluğundan değil, “sakallı ve terlikli” bir silahlı örgütten bahsedilir oldu. Afganistan'ın, varsa, başka yüzleri geride kaldı, görünmez hâle geldi. Başka bir Afganistan hakikaten var mıydı? Başka, daha derin, daha katmanlı, gerek ilim-irfan ve gerekse sanatla meşbu bir Afganistan vardır. Nihayet'in yeni sayısı Afganistan'ın bu görünmeyen yönlerine odaklanıyor.

Dosya, Ahmed Javid Türkoğlu'yla dergi ekibinin yaptığı söyleşi ile açılıyor. Türkoğlu, Afganistan'ın büyük medeniyetlerin beşiği olduğunu hatırlatıyor. Ardından Ahmet Murat'ın “Bir Şiir İklimi Olarak Afganistan” başlıklı yazısı yer alıyor. Cankat Kaplan, Poetry of Taliban (Taliban Şiirleri) isimli kitabı üzerinden Taliban mensupları ya da sempatizanlarının dünyayı nasıl algıladığını inceliyor. Şehzâde Şenay bölgenin müziğini masaya yatırırken, Yusuf Selman İnanç Afganistan'ın kendi içinde yaşadığı dönüşümlere ışık tutuyor. H. Sümeyra Korkmaz, batılı ve doğulu seyyahların eserlerindeki anlatımları mercek altına alıyor. Mustafa Zübeyir Berk de İstanbul'daki Afgan tekkesinin hikâyesinin peşine düşüyor.

Abdurrahman Nur kişisel hikâyesi üzerinden Afgan göçmelerine ve ülkede yaşananlara odaklanırken Ayşemine Alioğlu Taliban ele geçirdikten sonra ülkeye yaptığı ziyareti ve bu ziyaret esnasında karşılaştığı sanatçıları anlatıyor.

Nihayet'in Kayıtlar, Hayat Memat ve Kültür Atlası sayfalarında da okuru birbirinden önemli yazılar bekliyor.
Mustafa Özel, “Tarihe Kaçan Türkler” başlıklı yazısıyla tarih algımıza, tarih dizilerine ve bölgesel etkilerine değiniyor.
Cihan Aktaş, Isabelle Eberhardt'ın hayatına ve bu hayatın bize yansıttığı ilhama odaklanıyor.
Sümeyye Kuşakcı, “Kalbinin Sesine Kulak Verenler İçin Bir Çağrı, Çağrışımlar ve Öneriler” başlıklı yazısında Mustafa Kutlu'nun son eserlerini incelerken kanaat ekonomisi üzerine de eğiliyor.

Mehmet Ali Akyurt, sanal dünyanın insan üzerindeki etkilerini masaya yatırıyor.
Orkun Elmacıgil, “Türkiye Gramerine Giriş: Biz Neyi Anlar?” Türkiye'nin yaşadığı toplumsal kırılmalara eleştirel bir dille yaklaşıyor.
“Evrak-ı Perişan Arasında” serisine devam eden Necati Tonga, Suut Kemal Yetkin'in hatırlarını okura sunuyor.

Aybala Hilal Yüksel Zerre filmiyle tanıdığımız yönetmen Erdem Tepegöz'le yeni filmi Gölgeler İçinde üzerine söyleşiyor. Zeynep Betül Erhun, akademisyen Mustafa Sarmış'la yeni kitabı Filmlerle Din Sosyolojisi üzerine konuşuyor.
Ayrıca,
Mustafa Olgun, “Rastlaşmalar” başlığı altında Suriye'ye dair fotoğraflı izlenimlerini sunuyor.

Taliban, şimdiki hâliyle savaş sürecinde doğan bir örgüt olarak, aslında varlığını medrese ve ilim ortamlarına borçlu olmasına rağmen sadece savaşla anılmayı sürdürdü, sürdürüyor. Artık bir müderrisler ve öğrenciler topluluğundan değil, “sakallı ve terlikli” bir silahlı örgütten bahsedilir oldu. Afganistan'ın, varsa, başka yüzleri geride kaldı, görünmez hâle geldi. Başka bir Afganistan hakikaten var mıydı? Başka, daha derin, daha katmanlı, gerek ilim-irfan ve gerekse sanatla meşbu bir Afganistan vardır. Nihayet'in yeni sayısı Afganistan'ın bu görünmeyen yönlerine odaklanıyor.

Dosya, Ahmed Javid Türkoğlu'yla dergi ekibinin yaptığı söyleşi ile açılıyor. Türkoğlu, Afganistan'ın büyük medeniyetlerin beşiği olduğunu hatırlatıyor. Ardından Ahmet Murat'ın “Bir Şiir İklimi Olarak Afganistan” başlıklı yazısı yer alıyor. Cankat Kaplan, Poetry of Taliban (Taliban Şiirleri) isimli kitabı üzerinden Taliban mensupları ya da sempatizanlarının dünyayı nasıl algıladığını inceliyor. Şehzâde Şenay bölgenin müziğini masaya yatırırken, Yusuf Selman İnanç Afganistan'ın kendi içinde yaşadığı dönüşümlere ışık tutuyor. H. Sümeyra Korkmaz, batılı ve doğulu seyyahların eserlerindeki anlatımları mercek altına alıyor. Mustafa Zübeyir Berk de İstanbul'daki Afgan tekkesinin hikâyesinin peşine düşüyor.

Abdurrahman Nur kişisel hikâyesi üzerinden Afgan göçmelerine ve ülkede yaşananlara odaklanırken Ayşemine Alioğlu Taliban ele geçirdikten sonra ülkeye yaptığı ziyareti ve bu ziyaret esnasında karşılaştığı sanatçıları anlatıyor.

Nihayet'in Kayıtlar, Hayat Memat ve Kültür Atlası sayfalarında da okuru birbirinden önemli yazılar bekliyor.
Mustafa Özel, “Tarihe Kaçan Türkler” başlıklı yazısıyla tarih algımıza, tarih dizilerine ve bölgesel etkilerine değiniyor.
Cihan Aktaş, Isabelle Eberhardt'ın hayatına ve bu hayatın bize yansıttığı ilhama odaklanıyor.
Sümeyye Kuşakcı, “Kalbinin Sesine Kulak Verenler İçin Bir Çağrı, Çağrışımlar ve Öneriler” başlıklı yazısında Mustafa Kutlu'nun son eserlerini incelerken kanaat ekonomisi üzerine de eğiliyor.

Mehmet Ali Akyurt, sanal dünyanın insan üzerindeki etkilerini masaya yatırıyor.
Orkun Elmacıgil, “Türkiye Gramerine Giriş: Biz Neyi Anlar?” Türkiye'nin yaşadığı toplumsal kırılmalara eleştirel bir dille yaklaşıyor.
“Evrak-ı Perişan Arasında” serisine devam eden Necati Tonga, Suut Kemal Yetkin'in hatırlarını okura sunuyor.

Aybala Hilal Yüksel Zerre filmiyle tanıdığımız yönetmen Erdem Tepegöz'le yeni filmi Gölgeler İçinde üzerine söyleşiyor. Zeynep Betül Erhun, akademisyen Mustafa Sarmış'la yeni kitabı Filmlerle Din Sosyolojisi üzerine konuşuyor.
Ayrıca,
Mustafa Olgun, “Rastlaşmalar” başlığı altında Suriye'ye dair fotoğraflı izlenimlerini sunuyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat