Musaoğlu bu kitabında Nuh (a.s) Tufanı'na ait İslam ve ilim adına bilinne yanlışlıkları ortaya koymakta bunu yaparken de eski bir D.İ.B.'nına sorulan soruya verilen "Bugüne kadar yabancı kaynakların dışında bu konuyu fazla düşünmüş değildim" cevabı sözünde ifadesini bulan ilgisizliğimize ve bilgisizliğimize karşı bir Tufan kültürü oluşturmaktadır.
Yazar Nuh'un gemisinin Ağrı yöresinde bulunduğu iddialarına karşı da bulunan ve de bulunacak olan bir şey olmadığını köktendinci hıristiyanların kandırılmalarının yanında asıl kandırılanların müslümanlar olduğunu hadisesini Tevrat ve İncil bağlılarını kapsayan inanç boyutunun yanında Büyük Ermenistan hayali ile yaşayan bir kısım insanların "Bir gün yeniden Ağrı Dağı'nın etrafında bir araya gelecekleri" gibi ütopik bir hedefleri de bulunduğunu ortaya koymaktadır.
Musaoğlu bu kitabında Nuh (a.s) Tufanı'na ait İslam ve ilim adına bilinne yanlışlıkları ortaya koymakta bunu yaparken de eski bir D.İ.B.'nına sorulan soruya verilen "Bugüne kadar yabancı kaynakların dışında bu konuyu fazla düşünmüş değildim" cevabı sözünde ifadesini bulan ilgisizliğimize ve bilgisizliğimize karşı bir Tufan kültürü oluşturmaktadır.
Yazar Nuh'un gemisinin Ağrı yöresinde bulunduğu iddialarına karşı da bulunan ve de bulunacak olan bir şey olmadığını köktendinci hıristiyanların kandırılmalarının yanında asıl kandırılanların müslümanlar olduğunu hadisesini Tevrat ve İncil bağlılarını kapsayan inanç boyutunun yanında Büyük Ermenistan hayali ile yaşayan bir kısım insanların "Bir gün yeniden Ağrı Dağı'nın etrafında bir araya gelecekleri" gibi ütopik bir hedefleri de bulunduğunu ortaya koymaktadır.