Mişkat'l-Envar, İslami ilimler ve İslam düşüncesi tarihinde bir dönüm noktası olan Gazalî'nin, Nur Suresi'nin 35. ayetine yazdığı bir nevi tefsirdir. Bu eser, tasavvufi ve felsefi bir bakış açısını bir ayetin tefsirinde birleştirmesi ve tüm varoluşu nur-zulmet ayrımına dayanan bir metafizikle temellendirmesi açısından yazıldığı tarihten itibaren çok etkili olmuş, İşrakîliğin kurucusu Sühreverdi başta olmak üzere İslam düşüncesinin üç büyük ekolü olan tasavvuf, kelam ve felsefeyi temsil eden düşünürleri derinden etkilemiştir.
Mişkat'l-Envar-Nur Metafiziği, ayrıca zahir ile batın, görünen ile görünmeyen arasında kurmuş olduğu irtibat ile her devrin düşünen müslümanları için ölümsüz bir eser olma özelliğini daima muhafaza etmiştir.
Mişkat'l-Envar, İslami ilimler ve İslam düşüncesi tarihinde bir dönüm noktası olan Gazalî'nin, Nur Suresi'nin 35. ayetine yazdığı bir nevi tefsirdir. Bu eser, tasavvufi ve felsefi bir bakış açısını bir ayetin tefsirinde birleştirmesi ve tüm varoluşu nur-zulmet ayrımına dayanan bir metafizikle temellendirmesi açısından yazıldığı tarihten itibaren çok etkili olmuş, İşrakîliğin kurucusu Sühreverdi başta olmak üzere İslam düşüncesinin üç büyük ekolü olan tasavvuf, kelam ve felsefeyi temsil eden düşünürleri derinden etkilemiştir.
Mişkat'l-Envar-Nur Metafiziği, ayrıca zahir ile batın, görünen ile görünmeyen arasında kurmuş olduğu irtibat ile her devrin düşünen müslümanları için ölümsüz bir eser olma özelliğini daima muhafaza etmiştir.