Günümüz, eski günlerin maddi bolluktan ve bilgi kıtlığından oluşan aynı geleneksel sistemi yeniden icat etmeyi denediği en iyi ihtimalle olağandışı, en kötü ihtimalle korkutucu bir geçiş dönemi. Üstelik, maddi kaynakların yağmalanması ve yerel rutinlerden hızlı ticarete kadar tüm insani sistemlerin internet denen açgözlü enformasyon canavarı tarafından yürütülmesi gibi gezegenin çektiği azaba dair su götürmez kanıtlar varken. Mantığın altüst olmasının ortaya çıkardığı bu karmaşık yapılar, bildiğimiz hâliyle dünyanın sona erdiğini açıkça gösteriyor.
Toplumu düzenlemek, devletleri yapılandırmak, gezegene karşı değil gezegenle birlikte yaşamak, gerçeği kurmacadan ayırmak, birbirimizle ilişki kurmak, açıkçası basitçe hayatta kalmak için de yeni önerilere ihtiyacımız var. 4. İstanbul Tasarım Bienali, tasarımın bunu yapıp yapamayacağını sorguluyor.
Okullar Okulu temalı 4. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında yayımlanmıştı
Günümüz, eski günlerin maddi bolluktan ve bilgi kıtlığından oluşan aynı geleneksel sistemi yeniden icat etmeyi denediği en iyi ihtimalle olağandışı, en kötü ihtimalle korkutucu bir geçiş dönemi. Üstelik, maddi kaynakların yağmalanması ve yerel rutinlerden hızlı ticarete kadar tüm insani sistemlerin internet denen açgözlü enformasyon canavarı tarafından yürütülmesi gibi gezegenin çektiği azaba dair su götürmez kanıtlar varken. Mantığın altüst olmasının ortaya çıkardığı bu karmaşık yapılar, bildiğimiz hâliyle dünyanın sona erdiğini açıkça gösteriyor.
Toplumu düzenlemek, devletleri yapılandırmak, gezegene karşı değil gezegenle birlikte yaşamak, gerçeği kurmacadan ayırmak, birbirimizle ilişki kurmak, açıkçası basitçe hayatta kalmak için de yeni önerilere ihtiyacımız var. 4. İstanbul Tasarım Bienali, tasarımın bunu yapıp yapamayacağını sorguluyor.
Okullar Okulu temalı 4. İstanbul Tasarım Bienali kapsamında yayımlanmıştı