Adalet, ülkeyi koruyan bir bekçi, toplumsal hayatı karanlıklardan koruyan bir kandil, zulme uğrayanların yaraları için bir merhem... ve karınca gibi olan mazlumun halini bilmek, zalimlerin tanbur gibi kulaklarını burmaktır. Adil yönetici ise, zalimleri zulümden, fasıkları kötü işlerden alıkoyandır, güçsüzlerin arkasındaki güç, güçlülerin de terbiye edicisidir. Rahatü'l-İnsan ve Zafer-Name metinlerini bir araya getiren ve Öğütler Kitabı adını verdiğimiz bu eser de hem bir nasihatname örneği hem de bir siyasetname klasiği. İlk metin Arap, Fars ve Türk edebiyatında Nuşirevan-ı Adil ünvanıyla anılan Nuşirevan isimli hükümdarın öğütlerinden, ikinci metin de Nuşirevan'ın bilgeliğiyle ve hikmetleriyle bilinen veziri Büzürgmihr'in Nuşirevan'a öğütlerinden meydana gelmekte.
Rahatü'l-İnsan, Nuşirevan'ın yılın belli dönemlerinde halkın görmesi için astırdığı on yedi dilimli tacında yazılı olan nasihatleri, Zafer-Name ise Nuşirevan'ın veziri Büzürgmihr'e sorduğu sorulara Büzürgmihr'in verdiği cevaplardan meydana gelmektedir. Dolayısıyla Öğütler Kitabı hem Nuşirevan'ın verdiği hem de Nuşirevan'a verilen nasihatleri biraraya getirmekte. Nuşirevan ve Büzürgmihr öğütleriyle bize asırlar ötesinden nasihat ediyor ve hayatta çizeceğimiz yolu belirlememize yardımcı olmaya çalışıyorlar. Bazen "kötülükten kaçınmanın bütün iyiliklerden yeğ olduğunu" söylüyor, bazen de "gönül kırmayıp, doğrulukla hareket etmeyi" tavsiye ediyorlar.
Adalet, ülkeyi koruyan bir bekçi, toplumsal hayatı karanlıklardan koruyan bir kandil, zulme uğrayanların yaraları için bir merhem... ve karınca gibi olan mazlumun halini bilmek, zalimlerin tanbur gibi kulaklarını burmaktır. Adil yönetici ise, zalimleri zulümden, fasıkları kötü işlerden alıkoyandır, güçsüzlerin arkasındaki güç, güçlülerin de terbiye edicisidir. Rahatü'l-İnsan ve Zafer-Name metinlerini bir araya getiren ve Öğütler Kitabı adını verdiğimiz bu eser de hem bir nasihatname örneği hem de bir siyasetname klasiği. İlk metin Arap, Fars ve Türk edebiyatında Nuşirevan-ı Adil ünvanıyla anılan Nuşirevan isimli hükümdarın öğütlerinden, ikinci metin de Nuşirevan'ın bilgeliğiyle ve hikmetleriyle bilinen veziri Büzürgmihr'in Nuşirevan'a öğütlerinden meydana gelmekte.
Rahatü'l-İnsan, Nuşirevan'ın yılın belli dönemlerinde halkın görmesi için astırdığı on yedi dilimli tacında yazılı olan nasihatleri, Zafer-Name ise Nuşirevan'ın veziri Büzürgmihr'e sorduğu sorulara Büzürgmihr'in verdiği cevaplardan meydana gelmektedir. Dolayısıyla Öğütler Kitabı hem Nuşirevan'ın verdiği hem de Nuşirevan'a verilen nasihatleri biraraya getirmekte. Nuşirevan ve Büzürgmihr öğütleriyle bize asırlar ötesinden nasihat ediyor ve hayatta çizeceğimiz yolu belirlememize yardımcı olmaya çalışıyorlar. Bazen "kötülükten kaçınmanın bütün iyiliklerden yeğ olduğunu" söylüyor, bazen de "gönül kırmayıp, doğrulukla hareket etmeyi" tavsiye ediyorlar.